گردشگری و توریسم

شورای راهبردی مسیر گردشگری البرز مرکزی در گیلان تشکیل می شود

گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست؛ سیدمازیار سیدنژاد در جلسه هماهنگی اجرای طرح مسیر گردشگری البرز مرکزی با حضور فرمانداری های شهرستان های سیاهکل و رودبار و نمایندگان دستگاه های اجرایی استان در رشت اظهار داشت: فاز اول طرح مسیر گردشگری البرز مرکزی شامل محور سیاهکل – دیلمان – درفک و بره سر تا رستم آباد است.
وی با بیان اینکه مطالعات مربوط به این پروژه با تشریک مساعی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد ( یونیدو ) صورت پذیرفته است، خاطرنشان کرد: کلیات طرح مذکور دارای مصوبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به اینکه طرح مسیر گردشگری البرز مرکزی در مطالعات رسته گردشگری طرح تکاپو تعریف شده است، یادآور شد: مسیر مورد نظر اولین مسیر از میان ١٥ مسیر گردشگری شناسایی شده در سطح کشور بر اساس مطالعات صورت گرفته است که دارای طرح بوده و به زودی اجرایی می شود.
سیدنژاد رسیدن به توسعه پایدار و صیانت از میراث فرهنگی، تاریخی و طبیعی منطقه را از اهداف طرح مسیر گردشگری البرز مرکزی عنوان و اضافه کرد: تثبیت جمعیت، شکل گیری مهاجرت معکوس به منطقه، توزیع عادلانه. ثروت و بهره برداری موثر از ظرفیت های منطقه توسط ذی نفعان با اولویت جامعه محلی و تبدیل منابع گردشگری موجود در منطقه به جاذبه های گردشگری, بخش دیگری از اهداف این پروژه است.
وی همچنین ایجاد زنجیره های ارزش تخصصی با استفاده از ظرفیت جامعه محلی و متخصصان و برند های مطرح در هر حوزه را بخش دیگری از اهداف این پروژه برشمرد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان به تاثیر مثبت طرح مسیر گردشگری البرز مرکزی بر توسعه کارآفرینی در منطقه اشاره و تصریح کرد: مقوله گردشگری در این محور به عنوان موتور محرک سایر بخش های اقتصادی می تواند به توسعه کارآفرینی در منطقه کمک شایان توجهی کند.
سیدنژاد افزود: تامین زیرساخت لازم برای حضور گردشگران در منطقه و ایجاد بستر لازم به منظور تسهیل در سرمایه گذاری در حوزه گردشگری از سیاست های این طرح محسوب می شود.
وی در ادامه از برگزاری جشنواره های متعدد در قالب این طرح با رویکرد جذب گردشگر و معرفی آداب و رسوم, فرهنگ و محصولات بومی منطقه با اجرای این طرح خبر داد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان خاطرنشان کرد: در جلسه هماهنگی اجرای طرح مسیر گردشگری البرز مرکزی مقرر شد تا دستگاه های اجرایی و فرمانداری های مربوطه بررسی لازم در خصوص طرح مذکور را به فوریت در دستور کار قرار دهند و در جلسه بعدی اصلاحات پیشنهادی در راستای کمک به تحقق طرح مسیر گردشگری البرز مرکزی مطرح کنند.
در زمان حاضر 2 هزار و 37 واحد تاسیسات گردشگری شامل 97 هتل، 34 هتل آپارتمان، 72 مجتمع گردشگری، 49 مهمانپذیر، یک هزار و 413 خانه مسافر، 17مجتمع سرگرمی تفریحی، هشت واحد بومگردی،12 اسکله مسافربری، 317 واحد بین راهی و 28 اسکله گردشگری دریایی در گیلان فعال است و بیش از شش هزار نفر در این تاسیسات مشغول به فعالیت هستند.
شهرستان سیاهکل با 2 بخش مرکزی و دیلمان در 55 کیلومتری شرق مرکز استان و رودبار 67 کیلومتری جنوب مرکز استان واقع است.
7296 /6030

انتهای پیام /*


اقتصاد


پوششي


گيلان