گردشگری و توریسم

مالکیت کاروانسراهای آهوان سمنان به دولت منتقل می شود

به گزارش ایرنا، محمد جهانشاهی روز یکشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: با رایزنی و برگزاری جلسات کارشناسی متعدد بین نمایندگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، انتقال مالکیت 2 کاروانسرای آهوان به دولت موافقت شد.
وی بیان کرد: با موافقت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، مقرر شد مالکیت کاروانسراهای سنگی و آجری آهوان واقع در 45 کیلومتری جاده سمنان به دامغان تا پایان سال‌جاری به سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران واگذار شود.
وی ادامه داد: کاروانسراهای آهوان تحت تملک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بود و اکنون با انتقال مالکیت این کاروانسراها به دولت و بهره گیری از توان بخش خصوصی برای بازسازی، گامی در جهت توسعه گردشگری استان سمنان برداشته می شود.
جهانشاهی تصریح کرد: با اجرای توافق و انتقال نهایی مالکیت، زمینه جذب سرمایه‌گذار و واگذاری بلند مدت این کاروانسراها به بخش خصوصی، تحت نظارت فنی سازمان میراث فرهنگی فراهم می شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: کاروانسراهای سنگی و آجری آهوان، ظرفیت بزرگی در توسعه و بهبود شرایط و تاسیسات میان‌راهی گردشگری هستند.
به گزاش ایرنا، 2 کاروانسرا یا رباط تاریخی به نام «رباط سنگی انوشیروانی» و «کاروانسرای شاه عباسی» در منطقه آهوان وجود دارد، زمان ساخت کاروانسرای سنگی یا رباط انوشیروانی به سال‌های 420 تا 421 هجری قمری و ساخت کاروانسرای آجری یا شاه عباسی به سال 1097 هجری قمری در دوره صفویه برمی‌گردد.
7342/6103

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


بناهاي تاريخي


مالكيت كاروانسرا