گردشگری و توریسم

نمایشگاه هنری یلدا در آستارا بر پا شد

به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا روز یکشنبه در آئین افتتاح این نمایشگاه در گالری معراج اداره ارشاد این شهرستان گفت: حدود دو هزار اثر از 32 هنرمند صنایع دستی در 20 غرفه به مدت یک هفته برای بازدید و خرید شهروندان و گردشگران دایر شده است.
داریوش ملک زاده افزود: عروسک بافی، لباس محلی، گلیم، جاجیم، آینه کاری روی سفال با طرح انار و طرح های هندوانه و شب یلدا از موضوعات نمایشگاه است.
وی بیان کرد: این نمایشگاه فرصتی برای حمایت از آثار تولیدی هنرمندان صنایع دستی و خوراکی های محلی مردم آستارا نظیر شور ازگیل و شور آرمود است و جشنواره انار و خاطره شب چله در روز 29 آذرماه در یکی از تالارهای آستارا برگزار خواهد شد.
به گفته ملک زاده؛ حدود 10 رشته صنایع دستی در آستارا فعال است و نمایشگاه دائمی صنایع دستی در موزه مدرسه تاریخی داریوش راه اندازی شده و با توجه به فعالیت بیشتر هنرمندان صنایع دستی در رشته گلیم بافی، کلاس های آموزشی این رشته نیز در آن مدرسه دایر است.
ساناز بدریان مدیر اجرایی نمایشگاه شب یلدا هم گفت: بیشتر هنرمندان صنایع دستی از بین بانوان هستند و نظیر این نمایشگاه با هدف حمایت از هنرمندان صنایع دستی به مناسبت های مختلف برگزار می شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و حدود یک هزار هنرمند صنایع دستی در آن فعالیت می کنند.
7105 / 7124 / 2007

انتهای پیام /*


فرهنگي


نمايشگاه


شب يلدا


آستارا