گردشگری و توریسم

مهمان داری بانوان کارآفرین مازندران در شب یلدا

به گزارش خبرنگار ایرنا، این آیین از ساعت 19 روز پنجشنبه 29 آذر در سالن اجتماعات هلال احمر مازندران در ساری آغاز می شود و تا ساعت 22 ادامه خواهد داشت.
اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری و اتاق تعاون مازندران این برنامه را برای شب یلدا تدارک دیده اند و مهمان ویژه آنها برای گوش سپرده به تلخ و شیرین زندگی کاری زنان کارآفرین هم احمد حسین زادگان ، استاندار مازندران است.
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با برگزاری مراسم چله شو و اجرای برنامه های شاد محلی و سنتی، می خواهیم فضای گرم و صمیمی گذشته را برای ساعاتی زنده کنیم و سنت ها حفظ شوند.
سمیه قاسمی طوسی افزود: البته قرار گرفتن در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی انگیزه ما را برای برگزاری این مراسم بیشتر کرد و تلاش داریم تا از این طریق قدم های مثبتی برای جامعه بانوان برداریم که یکی از آنها حمایت از توسعه تعاونی های بانوان است .
وی توضیح داد: تلاش ما بر تجمیع ظرفیت ها و قابلیت های بخش غیردولتی و توسعه فرهنگ تعاون است و معرفی توانمندی های بانوان و ایجاد شبکه تجارت بانوان مبتنی بر اقتصاد مقاومتی را هم مد نظر داریم در عین حال که حفظ آیین ها و سنت ها، ایجاد همدلی و نشاط خانواده ها را هم در اینگونه برنامه ها به عنوان یک آیین سنتی دنبال می کنیم.
در برگزاری این مراسم، دنبال می کنیم.
مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران از برپایی نمایشگاه در محل برپایی مراسم چله شو به عنوان یکی از برنامه های جنبی خبر داد و گفت که در این نمایشگاه توانمندی بانوان در حوزه صنایع دستی و سایر دست ساخته های زنان بی سرپرست و بدسرپرست و سایر بانوان جامعه هدف به نمایش گذاشته می شود.
وی هدف از برپایی اینگونه نمایشگاهها را هم ترغیب و تشویق بانوان جامعه هدف برای ورود به عرصه تولید و اشتغال برشمرد.
قاسمی طوسی گفت: هدف مهم در برگزاری آیین چله شو و برپایی نمایشگاه جنبی معرفی بانوان کارآفرین است، بانوانی که با وجود همه تلاش ها و نقششان در اقتصاد جامعه و خانوار در سایه قرار گرفته و دیده نشده اند.
مدیرکل امور بانوان استانداری با تاکید بر توانمندسازی بانوان جامعه هدف این اداره کل، افزود: اداره کل شهری استانداری مازندران تفاهمنامه ای مبنی بر ایجاد بازارچه های دائمی با شهرداری ها دارد و امیدواریم این تفاهمنامه بزودی اجرایی شود.
وی یادآور شد: نداشتن محل دائمی نمایش و فروش تولیدات بانوان بی سرپرست و بدسرپرست، از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم.
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به اینکه مردم مازندران همزمان با شب یلدا، مراسم چله شو را برگزار می کنند، ادامه داد: در این شب زنان مازندرانی، خوراکی های متنوع محلی و مفید را تهیه کرده و بچه ها و بزرگترها، دور هم جمع می شوند.
وی با بیان اینکه مادربزرگ ها و پدربزرگ ها در گذشته، قصه گوی چله شو بودند و بچه ها حکایت های بسیاری از آنها می شنیدند، افزود: امروز چله شو متفاوت از گذشته برگزار می شود و شاید آن حال و هوای سنتی خود را از دست داده و درگیر مسائل مدرن شده باشد.
قاسمی طوسی گفت: در کل با برگزاری مراسم چله شو و اجرای برنامه های شاد محلی و سنتی، می خواهیم فضای گرم و صمیمی گذشته را برای ساعاتی زنده کنیم و سنت ها حفظ شوند.
9927/1654

انتهای پیام /*


فرهنگي


زنان


شب يلدا


مدير كل بانوان و خانواده استانداري مازندران