گردشگری و توریسم

دومین نمایشگاه عکس و ابزار استادکاران قدیم سنندج برپا شد

به گزارش خبرنگار ایرنا این نمایشگاه با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، معاونت فرهنگی شهرداری سنندج و فریدون حسین پناهی پژوهشگر فرهنگ عامه از امروز 24 آذر آغاز شده و تا 28 آذر پذیرای علاقه مندان است.
کارشناس مردم شناسی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان در این رابطه گفت: حفظ و احیای مشاغل سنتی و همچنین شناساندن آن از جمله اهداف مهم و اساسی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان است و این نمایشگاه در این راستا برپا شد.
ابراهیم هاشمی اظهار داشت: فریدون حسین پناهی پژوهشگر فرهنگ عامه است که تاکنون از وی چهار جلد کتاب به زبان کُردی با عناوین مشاغل سنتی شهر سنندج شامل آهنگری، زرگری، حلبی سازی و مسگری به چاپ رسیده و در حال حاضرکتابی با عنوان فن و تکنیک کفش دوزی در سنندج را نیز در دست چاپ دارد.
وی اضافه کرد: بخش عمده این کتاب در مورد زندگی نامه کفاش ها و کفش دوزهای سنتی شهر سنندج است که شامل عکس، ابزار، شیوه کار و زندگی اجتماعی آنان می شود.
هاشمی افزود: این نمایشگاه از مجموعه عکس های کفاش ها و کفش دوزهایی که در بازه زمانی دوره پهلوی اول و دوم در سنندج زندگی می کرده اند تشکیل شده است.
کارشناس مردم شناسی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان گفت: در این نمایشگاه ابزار، وسایل کار و نمونه کفش هایی که در آن بازه زمانی ساخته شده در معرض دید قرار گرفته است.
6108

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


استادكاران كفش


سنندج