گردشگری و توریسم

گسترش رشته های هتلداری راهی برای جذب گردشگر است

به گزارش ایرنا، محمدرضا انوشه روز شنبه در جریان بازدید از مرکز هتلداری فنی و حرفه ای همدان بیان کرد: باید با نیازسنجی صحیح و برنامه ریزی مناسب نسبت به تنوع حرفه های آموزشی هتلداری و گردشگری تلاش کرد.
وی اضافه کرد: توجه به این مولفه موجب افزایش بهره وری کارگاه های آموزشی و توسعه گردشگری و اشتغال زایی می شود.
مدیرکل سازمان های اقتصادی چند جانبه وزارت امورخارجه با اشاره به نحوه آموزش، تجهیزات، ابزار آموزشی و فرآیند آموزش های فنی و حرفه ای، ظرفیت های موجود در مرکز هتلداری و کارگاه های مرکز آموزش فنی وحرفه ای همدان را برای آموزش هتلداری مطلوب ارزیابی کرد.
وی گفت: این بازدید با هدف برسی وضعیت زیرساخت های مرکز هتلداری برای استفاده در دانشگاه منطقه ای دی هشت صورت می گیرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان نیز در این بازدید بیان کرد: افزایش جمعیت فعال جویای کار موجب افزایش گرایش به آموزش های فنی وحرفه ای شده و هرم تحصیلی متقاضیان آموزش نیز به افراد با تحصیلات لیسانس و فوق لیسانس افزایش یافته است.
وهب مختاران افزود: یکی از معضلات کنونی جامعه روند رو به رشد دانش آموختگان بدون مهارت و نامشخص بودن آینده شغلی آنان است.
وی ادامه داد: تعداد قابل توجهی از دانش آموختگان بدون مهارت در آینده نزدیک در مراکز آموزش فنی و حرفه ای به کسب مهارت می پردازند.
مختاریان افزود: افزایش میزان بهره وری مراکز و توسعه رشته های هتلداری و گردشگری با توجه به ظرفیت های موجود در استان و حمایت مسئولان استان می تواند نکته کلیدی و اساسی در پیشبرد اهداف آموزشی ایجاد اشتغال پایدار در استان باشد.
عملیات اجرای مرکز هتلداری از 12سال پیش آغاز اما به مدت پنج سال بلاتکلیف و نیمه کاره متوقف شده بود که با آغاز بکار دولت دوازدهم اجرا و تکمیل این طرح در دستور کار قرار گرفت.
اجرای این طرح در زمینی به زیربنای چهار هزار و 500 متر مربع در سه طبقه از یک و نیم سال پیش آغاز شده است و هم اینک در حال تجهیز است.
این مرکز دارای کلاس هایی برای برگزاری دوره های آموزشی، 11 سوئیت اقامتی، سونا، جکوزی، کافی شاپ و تالار پذیرایی است.
650 حرفه در قالب 55 رشته در مراکز دولتی و خصوصی وابسته به فنی و حرفه ای همدان آموزش داده می شود.
7526/2090

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


فنی و حرفه ای


مرکز هتلداری


گردشگری