گردشگری و توریسم

لذت بهار زیبا و دلنشین را در زمستان چابهار تجربه کنید

به گزارش ایرنا، بندر چابهار به سبب قرار گرفتن در نزدیکی منطقه استوایی، از تغییرات دمای اندکی در فصل های مختلف سال برخوردار است و بهترین کرانه اقیانوسی کشور و معتدل ترین هوای جنوب ایران را دارد.
چابهار بهشت گمشده و از مناطق بی نظیر و بکر گردشگری در ایران است که زیبایی های طبیعی آن کمتر بین ایرانیان و جهانیان شناخته شده است در حالی که گردشگران با سفر به این بندر زیبا و کم نظیر می توانند از بیش از 600 اثر طبیعی و تاریخی و تفریحی آن دیدن کرده و لذت ببرند.

** شهر بهاری با مردمی خونگرم
برخی مسافران و گردشگرانی که چابهار را به عنوان مقصد گردشگری و خرید انتخاب کرده اند توصیف های بسیاری قشنگی از این بندر زیبا و دیدنی داشتند.
محمد اکبریان از شهروندان اهل اصفهان به خبرنگار ایرنا گفت: چابهار در این فصل از سال بهترین هوای بهاری را دارد و علاوه بر بهره مندی از هوای پاک و آفتابی؛ مردمانی مهربان و مهمان نواز دارد که با برخوردهای گرم و جذاب شان، گردشگران را شیفته و مجذوب این منطقه می کنند.
فرشاد مهدوی مسافری از تهران که برای سفری 2 روزه به چابهار آمده است، اظهار داشت: باورم نمی شد که در این فصل از سال چابهار هوای مساعدی داشته باشد که حتی بتوان در دریا نیز شنا کرد.
وی افزود: خداوند چنان زیبایی هایی به این منطقه از میهن اسلامی مان بخشیده است که شاید برای بسیاری از هموطنان و جهانیان باور کردنی نباشد ب همین سبب لازم است در سفر به این بندر از طبیعت وصف ناشدنی و زیبایی های بکر آن استفاده کرد و لذت برد.
مهناز ابراهیمی یکی دیگر از مسافرانی که از یزد به چابهار سفر کرده است گفت: شنیده بودم که چابهار بسیار زیبا و در فصل زمستان هوایی مساعد و بهاری دارد، با خانواده به این شهر سفر کرده ایم تا از هوای پاک و بهاری و زیبایی های کم نظیر آن استفاده کنیم و اکنون که با این شهر و مردم آن آشنا شدیم دوست دارم هر سال سفری داشته باشم.
علی اکبر بهرامی از هموطنان شیرازی نیز گفت: چابهار برای تفریح و گردش از خیلی شهرهای خارجی بهتر است و اگر مسئولان امکانات زیرساختی را برای آن آماده کنند یکی از بهترین نقاط برای گشت و گذار و تفریحات سالم است.
مهدی بابازاده که می گفت به اتفاق اعضای خانواده از تبریز به چابهار آمده است، در وصف این بندر زیبا گفت: تاکنون چند سفر به چابهار داشته ام، پاییز و زمستان این شهر ساحلی آنقدر دلپذیر است که بسیاری از مردم دنیا آرزوی چنین مکانی را دارند.
وی افزود: به نظرم اگر مسئولان دست اندرکار و از همه مهمتر بخش خصوصی در این بندر در زمینه گردشگری، تفریحات ساحلی و دریایی، ایجاد هتل و اقامتگاه شیک و ارزان و حتی گرانقیمت سرمایه گذاری کنند اطمینان دارم که نه تنها هموطنان ما از سراسر کشور بلکه گردشگران اروپایی و آمریکایی را نیز به خود جلب می کند.
میلاد عزیزی مسافری از دیار حافظ و سعدی گفت: ساحل زیبای شنی، ماسه ای و صخره ای چابهار در کمتر شهر ساحلی دیده می شود و از طرفی سرمایه گذاری های کلان ایران و برخی کشورهای خارجی در این بندر آینده ای بسیار روشن و توسعه یافته را نوید می دهد و همین ظرفیت ها و توانمندی ها ایجاب می کند که بخش خصوصی با سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری و اقتصادی این شهر ساحلی را به عروس جنوب شرق کشور تبدیل کنند و خود نیز بهترین بهره اقتصادی را ببرند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چابهار به‌ عنوان یکی از مقصدهای اصلی گردشگری در فصل های مختلف سال به ویژه زمستان است.
عبدالحمید بلوچ زاده افزود: همجواری چابهار و کنارک با دریا و آب های اقیانوسی سبب شده تا در این فصل از سال که دیگر نقاط کشور با برف و سرما رو به رو هستند این منطقه هوای معتدل در حد 18 تا 25 درجه داشته باشد.
وی بیان کرد: چابهار پتانسیل های بالایی در زمینه گردشگری دارد و از چهار نمونه ساحل صخره ای، ماسه ای، شنی و مرجانی برخوردار است.
رئیس اداره میراث فرهنگی چابهار ادامه داد: چابهار در نیمه دوم سال برخلاف سایر نقاط کشور که با برف، کولاک و سرما مواجه هستند، هوای بهاری و مساعدی دارد و بهترین نقطه برای تفریح، گردش و شنا در دریا است.
وی افزود: قلعه پرتغالیها، آرامگاه سید غلامرسول، ساختمان قدیم فرمانداری (موزه محلی)، حسینیه آل رسول، ساختمان های قدیمی گمرک و پست و روستای تیس از جمله آثار تاریخی شهرستان چابهار به شمار می روند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار تصریح کرد: آثار طبیعی این شهرستان نیز شامل ساحل ماسه ای، کوههای مینیاتوری، اسکله های صیادی، تالاب لیپار، درخت انجیر معابد، صخره های مرجانی و غارهای بان مسیتی تیس همواره پذیرای گردشگران و مسافران داخلی و خارجی است.
وی ادامه داد: صنایع دستی شهرستان چابهار شامل سوزن دوزی، سکه دوزی و ساخت انواع هنرهای دستی از محصولات دریایی سوغاتی های بسیار زیبا و جذابی هستند که در داخل و خارج از کشور طرفداران زیادی دارند.
بلوچ زاده گفت: مهمترین و معروف ترین صنایع دستی چابهار از صدف ساخته می شود به طوری که بیش از 200 نوع وسایل صدفی و همچنین معرق صدف توسط هنرمندان زن و مرد این منطقه تولید و در بازار به فروش می رسد.
شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043 **6081

انتهای پیام /*


فرهنگي


میراث فرهنگی


گردشگری


چابهار و فصل زمستان