گردشگری و توریسم

6 اثر طبیعی آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی ثبت شد

به گزارش ایرنا، مرتضی آبدار روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پرونده 6 اثر طبیعی استان با هدف حفظ گونه های ارزشمند طبیعی مورد بررسی قرار گرفت و پس از تائید نهایی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.
وی افزود: «درخت کهنسال روستای زگلیک» از توابع شهرستان اهر، « درخت کهنسال روستای کرینگان»، «آبشار روستای گل آخور» از توابع شهرستان ورزقان، « چشمه دوقلو روستای گنبد» از توابع شهرستان عجبشیر، «درخت کهنسال روستای کوته مهر» از توابع شهرستان بناب و «درخت کهنسال روستای کندلج» از توابع شهرستان مرند آثار طبیعی ثبت شده در فهرست آثار ملی هستند.
وی بیان کرد: پرونده «یخچال طبیعی روستای کرویق» از توابع شهرستان ورزقان نیز در کمیته یاد شده مطرح و نظر به اهمیت این اثر طبیعی، مقرر شد پرونده با اصلاحاتی در کمیته آینده ثبت آثار طبیعی مجدد مطرح شود.
آبدار بیان کرد: قرار گرفتن این آثار طبیعی در فهرست میراث ملی تأثیر بسزایی در معرفی این آثار به عنوان بخشی از جاذبه های گردشگری استان آذربایجان شرقی دارد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر یک هزار و 800 اثر تاریخی و طبیعی و 3 اثر ثبت شده جهانی در فهرست آثار یونسکو، جزو پنج استان اول کشور در حوزه گردشگری است.
3093/518

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


آثار طبيعي


ثبت ملي