گردشگری و توریسم

60 میلیارد ریال صرف ارتقای گردشگری روستای استاد فاروج شد

محمدیار فرهادی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اعتبار برای اجرای عملیات سنگفرش و جداره سازی معابر این روستای هدف گردشگری صرف شده است.
وی، استاد را جزو 17 روستای منتخب استان برای توسعه صنعت گردشگری دانست و گفت: طبق برنامه ششم توسعه، برای رونق طرح های بومگردی و توریسم در هر یک از این روستاها، در بازه ای پنج ساله، 10 میلیارد ریال هزینه می شود.
فرهادی با اشاره به همکاری بنیاد مسکن و میراث فرهنگی در اجرای این طرح افزود: پنج هزار متر مربع سمت توسعه روستای استاد نیز با صرف 2 میلیارد ریال اعتبار آسفالت شده است.
وی هدف از اجرای این طرح را افزایش ظرفیت جذب گردشگر با احیای بافت سنتی روستا عنوان و بیان کرد: در روستاهای هدف گردشگری، برای معماری داخلی و خارجی واحدهای مسکونی الگوی مشخص تعریف شده و مالکان باید آن را رعایت کنند.
روستای استاد که 22 کیلومتری جنوب فاروج، در دهستان شاه جهان از توابع بخش مرکزی این شهرستان واقع شده، به ادعای برخی مورخان از پایتخت‌های اشکانیان بوده که نام‌ «آساک» و یا «استو» را بر خود داشته است.
مسجد جامع این روستا مربوط به دوران تیموری، هم عصر مسجد گوهرشاد مشهد است و آسیاب‌های سنگی و حمام قدیمی روستا همگی حکایت از تاریخ کهن این منطقه دارند.
روستای استاد همچنین طبیعتی دیدنی نیز دارد؛ آب و هوای روستا در زمستان‌ها سرد و در تابستان بسیار مطبوع و ملایم است و به دلیل عبور رودخانه از میانه روستا و وجود انواع درختان، هوایی پاک و فرح بخش دارد.
روستای هدف گردشگری استاد فاروج 398 نفر جمعیت دارد.
7187/5132

انتهای پیام /*


فرهنگي


بومگردي


گردشگري روستايي


فاروج