گردشگری و توریسم

مسئولان برای ثبت جهانی‌ سرو ابرکوه بیشتر تلاش کنند

به گزارش ایرنا ، محمدرضا صباغیان روز پنجشنبه در نشست کارگروه توسعه ابرکوه افزود: این اثر طبیعی در جهان منحصر به ‌فرد است، می‌توان با حفظ آن نسبت به جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی اقدام کرد.
وی همچنین به مشکل کم‌آبی و تبعات خشکسالی در یزد و مشکل تأمین آب استان اشاره کرد و اظهار داشت : برای انتقال آب بهشت‌آباد نشستی با مجمع نمایندگان و معاون وزیر نیرو و مجموعه آب استان تشکیل شد.
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد تصریح کرد: در این نشست انتقال آب به میزان 40 میلیون مترمکعب از خلیج‌فارس به استان پیشنهاد و مصوب شد و سهم ابرکوه و چهار شهرستان حوزه انتخابیه مهریز هم حفظ خواهد شد.
نماینده مردم ابرکوه ، بافق ، بهاباد ، خاتم و مهریز بر ضرورت تکمیل راه‌آهن یزد به اقلید تأکید کرد و افزود: مسئولان باید در تکمیل این پروژه ملی تلاش مضاعفی داشته باشند.
وی ادامه داد: برای ساخت ایستگاه راه‌آهن و جاده مریم‌آباد ابرکوه مسئولان محلی باید تلاش کنند و اگر هم مشکلی در ساخت وجود دارد ،اعلام تا پیگیری شود.
این نماینده استان یزد در مجلس در خصوص رفع مشکل کامیون داران هم یادآور شد : باید نشستی در یزد با حضور نمایندگان و اتحادیه کامیون داران برای حل مشکل رانندگان و اتخاذ تصمیم اساسی تشکیل شود.
نماینده مردم ابرکوه در مجلس خاطرنشان کرد: موضوع ساخت فاز نخست میدان میوه و تره‌بار این شهر در اولویت کارگروه توسعه شهرستان قرار گیرد.
نماینده حوزه انتخابیه مهریز تصریح کرد: تمام مصوبات جلسات گذشته کارگروه توسعه پالایش و مصوبه‌هایی که انجام ‌شد مشخص شود و هرکدام عملیاتی نشد در جلسه بعدی مطرح تا پیگیری لازم صورت پذیرد.
فرماندار ابرکوه هم گفت: نماینده مردم ابرکوه با مکاتبات خود و پیگیری‌های خارج از مجلس ، زمینه توسعه شهرستان را در حوزه‌های مختلف فراهم و زمینه را برای خروج منطقه از بن‌بست توسعه فراهم کرد.
محمدکاظمی نسب افزود: در حوزه راه‌ها و میراث فرهنگی باید پیگیری‌های لازم انجام شود تا بودجه‌های ملی، استانی و شهرستانی به این پروژه‌ها اختصاص یابد.
وی با توجه به آماده بودن ساختمان موردنیاز دانشگاه ، راه‌اندازی دانشگاه عمران و معماری را در ابرکوه خواستار شد.
فرماندار ابرکوه همچنین بحث حمل‌ونقل جاده‌ای و مطالبه کامیون داران را ازجمله سالن نوبت اعلام بار و تأمین لاستیک، افزایش کرایه‌ ، بیمه رانندگان را یادآور شد و افزود : بخشی از آن محقق شد، هنوز در مواردی با مشکل روبرو و پیگیر هستیم .
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یزد هم گفت : برای حل مشکل اعلام بار ، سامانه‌ای در حال شکل‌گیری است که اعلام بار از این طریق انجام شود.
جواد ذاکر ادامه داد: با پیوستن تمام کارخانه‌ها و صاحبان بار به این سامانه دیگر نیازی نیست، رانندگان در سالن اعلام بار تجمع کنند به‌این‌ترتیب دغدغه‌ آن‌ها رفع خواهد شد .
همچنین محمد مخبر از ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در استان یزد با توجه به محرومیت ابرکوه گفت: با همکاری این ستاد یک باب مدرسه 6 کلاسه و پایگاه سلامت دریکی از روستاهای محروم بخش بهمن ساخته خواهد شد.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
استان یزد یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری و چهار کرسی هم در مجلس شورای اسلامی دارد.
7540/ 2047/

انتهای پیام /*


فرهنگي


سرو تاريخي


ابركوه


نماينده مجلس