گردشگری و توریسم

جشنواره انار و شب چله در آستارا برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا عصر چهارشنبه در جلسه هماهنگی این جشنواره در محل اداره ارشاد گفت: این جشنواره 29 آذرماه ساعت 20 با خاطره گویی از رسوم نه چندان دور مردم آستارا در طولانی ترین شب سال و اجرای نمایش کمدی و موسیقی سنتی برگزار خواهد شد.
شاپور تشرینی افزود: نمایشگاه صنایع دستی، لباس های سنتی زمستانی، انار و خوراکی های شب یلدا نیز از 25 تا 29 آذرماه در سالن معراج اداره ارشاد آستارا دایر خواهد شد.
وی بیان کرد: در دی ماه امسال دو کنسرت موسیقی خوانندگان برجسته کشور و جنگ شادی با حضور حسن ریوندی کمدین معروف ایرانی در آستارا برگزار خواهد شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا هم در این جلسه گفت: در جشنواره شب یلدا غرفه صنایع دستی و لباس های محلی منظور شده است.
داریوش ملک زاده افزود: از ظرفیت سازمان های مردم نهاد بانوان خلاق و آوای لاتون در این راستا استفاده خواهد شد و قاچ کردن هندوانه، تفال بر دیوان حافظ و نمایش غذاهای محلی از برنامه های جشنواره انار و شب چله آستاراست.
وی خاطرنشان کرد: با وارد شدن شبکه های مجازی به کانون خانواده ها، از گرمای ارتباط اجتماعی کاسته شده و برگزاری رسم هایی نظیر شب یلدا، احیاگر بسیاری از آداب سنتی و اصیل ایرانی است.
بهبود معاشکار رئیس مرکز فنی و حرفه ای آستارا نیز گفت: پنج آموزشگاه زیر نظر مرکز فنی و حرفه ای این شهرستان با هدف ارائه غذاها و شیرینی های سنتی در این جشنواره مشارکت خواهند کرد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
2007/7105 / 7124

انتهای پیام /*


فرهنگي


جشنواره انار


شب چله


آستارا