گردشگری و توریسم

تورهای غیرمجاز در کرمان تبدیل به معضل شده است

به گزارش ایرنا، غلامرضا فرخی روز چهارشنبه در نشستی مشترک با راهنمایان گردشگری استان کرمان افزود: طبق قوانین با راهنمایان گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی در راستای اجرای تورهای گردشگری تعامل و همکاری داریم.
وی اظهار داشت: استان کرمان دارای 359 راهنمای گردشگری دارای کارت است که به فعالیت های گردشگری می پردازند.
وی ادامه داد: با حضور این تعداد راهنمای تور، به کارگیری افراد فاقد کارت راهنمای گردشگری در اجرای تور‌های گردشگری غیرقانونی و غیرقابل توجیه است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان با انتقاد از برگزاری تورهای غیرمجاز در سطح این استان گفت: متولیان تورهای غیرمجاز که اخیرا از طریق شبکه های مجازی به انجام تبلیغات می پردازند، شناخت کافی از گردشگری ندارند و به صنعت گردشگری و تورگردانی استان لطمه وارد می کنند.
فرخی با بیان اینکه مجریان این تورها قادر به بیمه ‌کردن مسافران نیستند افزود: برگزاری تورهای غیرمجاز به یک معضل بزرگ برای استان کرمان تبدیل شده که امیدواریم با همکاری تعدادی از ارگان ها و نهادهای مربوطه بتوانیم از برگزاری این قبیل تورها جلوگیری کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: باید برگزاری هرگونه تورها توسط دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز و تحت نظر اداره کل میراث فرهنگی استان انجام ‌شود.
وی بر لزوم راه اندازی اتاق فکر در حوزه گردشگری استان کرمان تاکید و خاطرنشان کرد: در این اتاق فکر از تمامی ایده ها و نظرات در راستای توسعه گردشگری استان کرمان بهره گیری می شود.
وی گفت: بدون شک برگزاری اینگونه نشست ها فرصت مناسبی برای انعکاس مشکلات و حل مسائل پیش روی راهنمایان گردشگری استان است.
وی فعالیت راهنمایان گردشگری را در جذب گردشگران ایرانی و خارجی مهم و موثر دانست و گفت: عملکرد خوب و مثبت راهنمایان سبب ترغیب گردشگران به سفر دوباره می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تصریح کرد: با توجه به تحریم‌ هایی که در ماه های اخیر به کشور ایران تحمیل شده، بنابراین ورود گردشگران به کشور می‌ تواند در ر‌ونق چرخه اقتصادی و شکسته شدن این تحریم ‌ها نقش بسزایی ایفا کند.
وی با بیان اینکه راهنمایان گردشگری یکی از شاخصه های مهم گردشگری کشور محسوب می شوند عنوان کرد: در هر برهه از زمان سعی کرده ایم تصویر خوب و واقعی از کشورمان به نمایش بگذاریم که در این زمینه راهنمایان گردشگری می توانند نقش بسیار موثری داشته باشند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خاطرنشان کرد: باید انجمن صنفی راهنمایان گردشگری با اماکن اقامتی و آژانس های مسافرتی تعامل بیشتری داشته باشند.
3029/9895

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


تورهاي غيرمجاز


كرمان