گردشگری و توریسم

اردبیل پایلوت اجرای طرح های گردشگری زمستانی کشور می شود

به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در جلسه بررسی برنامه های گردشگری استان اردبیل و در پی اجرای مصوبات سفر رییس سازمان میراث فرهنگی کشور به دستور دکتر مونسان اردبیل به عنوان پایلوت اجرای طرح های گردشگری زمستانی کشور انتخاب شد.
او گفت: این انتخاب با توجه به قابلیت های کم نظیر استان اردبیل در حوزه گردشگری زمستانی انجام شده و اداره کل میراث فرهنگی استان نیز برنامه های توسعه محور خود را دنبال می کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: دبیرخانه اجرای طرح های گردشگری زمستانی اداره کل انتخاب شده و با راهبری و هماهنگی استانداری اردبیل برنامه ها به اجرا درخواهد آمد.
به گفته فلاحی، در پی ابلاغ ماموریت زمستان بیدار از سوی استاندار اردبیل، برنامه های توسعه محور گردشگری زمستانی با اولویت دنبال می شود و در زمستان امسال نیز برنامه های متنوع در قالب جشنواره زمستانی تدارک دیده شده است.
او افزود: در تحقق برنامه ها سهمی جهت مشارکت تمامی دستگاه های فرهنگی، سازمان های مردم نهاد و گروه های مردمی در نظر گرفته شده و با اجرای طرح های پایلوت از سال های آینده شاهد رونق گردشگری استان اردبیل در فصل زمستان خواهیم بود.
وی همچنین از پیگیری تصویب پیشنهاد تعطیلات زمستانی مدارس خبر داد و بیان کرد: این مهم هر چند از سوی مجلس رد شده اما سازمان میراث فرهنگی دوباره این پیشنهاد را ارسال خواهد کرد.
او افزود: تعطیلات زمستانی مدارس ثمرات قابل توجهی در رونق گردشگری زمستانی استان اردبیل و تمامی استان های سردسیر خواهد داشت.
استان اردبیل به دلیل اقلیم سردسیر با بیشترین زمان ماندگاری برف و سرما از آب و هوای کم نظیر کوهستانی در کشور برخوردار است.
6018/6016

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


اردبيل


زمستان