گردشگری و توریسم

41 طرح گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست

به گزارش ایرنا، محمود باقری روز سه شنبه در آئین تکریم و معارفه روسای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران اظهار داشت: اردوگاه های گردشگری در باغ فردوس گچساران، رود رونه باشت،تنگ ماغر بهمئی، پارک آبی و هتل چهار ستاره یاسوج از جمله طرح های گردشگری در دست احداث کهگیلویه و بویراحمد است.
وی ابراز داشت: از افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌های گردشگری استان از جمله بو‌م‌گردی، هتل، هتل آپارتمان و سفره‌خانه‌های سنتی دارند به صورت ویژه حمایت می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پرداخت تسهیلات بانکی و سرعت بخشی در زمینه اعطای مجوز و مراحل اداری از جمله حمایت های دولت برای توسعه زیرساخت های گردشگری در این استان است.
وی با اشاره به اهمیت حوزه های گردشگری و صنایع دستی در توسعه اقتصادی به ویژه در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد با توجه به ظرفیت های طبیعی موجود افزود: حمایت از بخش خصوصی اولویت نخست دولت برای شکوفا شدن این حوزه ها است.
باقری با یادآوری در پیش بودن ماه های اسفند و فروردین که اوج حضور گردشگران در شهرستان گچساران است گفت: ستاد تسهیلات سفر برای پذیرایی مطلوب از گردشگران ویژه برنامه هایی را پیش بینی کرده است.
وی اظهار داشت: شهرستان گچساران با وجود بارگاه بی بی حکیمه(س) خواهر امام رضا (ع) سواحل سدکوثر، دشت های دیل، آبریگون، گناوه، روستای پلکانی مارین و بناهای تاریخی یکی از قطب های مهم گردشگری کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی منطقه‌ای به میزبانی شهرستان گچساران در بهمن امسال خبرداد و گفت: این نمایشگاه با حضور هشت استان کشور برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه طرح‌های گردشگری برای استفاده معلولان مناسب‌سازی شده است، ابراز کرد: ما همچنین آمادگی داریم برای معلولان گچسارانی دوره های آموزشی صنایع دستی برگزار کنیم.
فرماندار گچساران نیز در این آئین گفت: 360 میلیارد ریال اعتبار به طرح های اقتصادی در حوزه های کشاورزی، صنعت و گردشگری این شهرستان اختصاص یافته است.
عبدالرحیم رحیمی اظهار داشت:این میزان سرمایه گذاری از محل اعتبارات فنی و اعتباری با هدف رونق اقتصادی گچساران پیش بینی شده است.
وی گفت: 140 میلیارد ریال از این اعتبار در حوزه کشاورزی، 140 میلیارد در بخش صنایع و 70 میلیارد ریال در حوزه گردشگری گچساران سرمایه گذاری خواهد شد.
در پایان این آیین، از خدمات پنج ساله هومن عنایی تقدیر و الماس قبادی به عنوان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رئیس جدید معرفی شد.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
8143/1662

انتهای پیام /*


اقتصاد


طرح


گردشگري


كهگيلويهو بويراحمد