گردشگری و توریسم

بزرگداشت طراح داخلی موزه آبگینه تبلور دیپلماسی فرهنگی بود

به گزارش ایرنا روز سه شنبه از اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، دلاور بزرگ نیا افزود: همایش بزرگداشت هانس هولاین طراح و معمار موزه آبگینه با حضور محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور، سفیر کشور اتریش در تهران و شخصیت های فرهنگی داخلی و خارجی در سالن همایش های بنیاد فارابی برگزار شد.
وی ادامه داد: برگزاری مراسم برای شخصیت های بین المللی که به گونه ای نام خود را در کنار تاریخ پرشکوه و کهن ایران اسلامی ماندگار کرده اند می تواند گامی در تحقق دیپلماسی فرهنگی کشور باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران خاطر نشان کرد: برگزاری چنین رویدادهایی در سطح بین المللی می تواند تکمیل کننده اهداف و سیاست های خارجی در پیشبرد دیپلماسی سیاسی جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای فرامنطقه ای و اروپایی باشد.
بزرگ نیا گفت: برگزاری مراسم فرهنگی با مشارکت سایر کشورها و ملل توسعه و بهبود روابط گردشگری را به همراه دارد و موجب شده تا گردشگران به پیشنهاد نهادهای فرهنگی و حتی دستگاه دیپلماسی کشور خود به ایران سفر کنند.
وی افزود: علاقه مندی سفیر اتریش در تهران به منظور توسعه همکاری های فرهنگی می تواند زمینه ساز حضور محصولات هنرمندان صنایع دستی و برگزاری هفته فرهنگی تهران در وین باشد.
هانس هولاین متولد 30 مارس 1934 در وین، معمار برجسته اتریشی، برنده جایزه پریتزکر در سال 1985، طراح موزه آبگینه و سفالینه در تهران است که وی در 24 آوریل 2014 در سن هشتاد سالگی بر اثر یک بیماری شدید در وین درگذشت.
موزه آبگینه و سفالینه با قدمت قاجاری یکی از پنج مجموعه زیرمجموعه اداره کل میراث فرهنگی استان تهران است که در منطقه 12- خیابان جمهوری اسلامی، خیابان 30 ‌تیر، پلاک 55 قرار دارد.
تهرام/7247//1348

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


بزرگداشت هانس هولاين