گردشگری و توریسم

قرآن زعفرانی در موزه رضا عباسی تهران رونمایی می شود

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهران، قرآن زعفرانی یکی از مهم ترین نسخه های قرآنی همراه با ترجمه فارسی از قرن ششم بود که این اثر ارزشمند نسخه کاملی از قرآن کریم همراه با برگردان فارسی که در سال 546 هجری قمری به دست کاتب ابوالفخر بن ابی‌الفضل الزعفرانی کتابت شده است.
قرآن زعفرانی، کهن ترین نسخۀ قرآنی کامل، تاریخ دار و حاوی ترجمه فارسی است.
آئین رونمایی و معرفی نسخه‌ قرآن زعفرانی با ترجمه پارسی کهن موجود در مخزن موزه رضا عباسی که همزمان با روز پژوهش و با سخنرانی آقای آذرتاش آذرنوش (استاد دانشگاه)، علی اشرف صادقی (عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی) مرتضی کریمی‌نیا (پژوهشگر مطالعات قرآنی) در موزه رضا‌عباسی برگزار می‌شود.
موزه رضا عباسی کاشانی سال 1356 در خیابان شریعتی – نرسیده به پل سید خندان تهران گشایش یافت و به یاد نقاش مشهور دوره صفوی اهل کاشان، رضا عباسی نامگذاری شد.
این موزه شامل آثار هنری دوره پیش از تاریخ تا قرن 13 هجری که در سه تالار؛ تالار پیش از اسلام، تالار هنرهای اسلامی، تالار نگارگری و تالار خوشنویسی به نمایش گذاشته شده است.
مجموعه‌های به نمایش در آمده در این موزه بسیار متنوع بوده و آثاری از هزاره دوم پیش از میلاد تا اوایل قرن بیستم یعنی پایان دوره قاجار را در بر می‌گیرد.
آثار موجود در موزه رضا عباسی بر اساس ترتیب زمانی به نمایش در آمده‌اند، بنابراین بازدید کنندگان می‌توانند سیر تکامل هنر، تمدن و فرهنگ را در ایران زمین دنبال کنند. این چینش در میان موزه‌های دیگر ایران منحصر به فرد است.
تهرام/7247//1348

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


قرآن