اخبار گردشگری

نکاتی برای سفری امن راحت برای زنان


چگونه زنان سفری امن راحت داشته باشند

زنانی که برای اولین بار به تنهایی سفر می‌کنند، دنیایی از نگرانی را با خود همراه می‌کنند. اگر آگاه باشید و توانایی‌های خود را به کار ببرید، دیگر جایی برای نگرانی و ترس نمی‌ماند. پس برای اینکه سفر امن و راحتی داشته باشید، باید برخی از نکات کاربردی را بدانید.


نکاتی که زنان هنگام سفر باید بدانند

رد پای تکنولوژی در سفر

همیشه گفته‌ایم فعالیت زیاد در صفحات اجتماعی هنگام سفر، باعث می‌شود برخی از افراد از موقعیت شما سوء استفاده کنند. بهتر است برای اینکه از سفر لذت و بهره بیشتری ببرید، وسایل الکترونیکی را کنار بگذارید. فقط هرازچند گاهی دوستان و خانواده را از این طریق از حال خود باخبر کنید تا دیگر جای هیچ‌گونه نگرانی نماند.


  • مسافرت زنان، پوشاک، لوازم و بسته بندی
  • نکات امنیتی در هتل برای زنان تنها

نکاتی که زنان هنگام سفر باید بدانند

تنها نمانید

هنگام گشت و گذار در اطراف، به خصوص شب‌ها، بهترین کار این است که با دیگران همراه شوید. حداقل یک نفر همراه خود داشته باشید تا هم از مسیر لذت بیشتری ببرید و هم خیالتان راحت باشد. در طول روز نیز از رفتن به مکان‌های خلوت به تنهایی خودداری کنید.


  • نکات ایمنی برای داشتن بهترین سفر
  • نکات مفید در مسافرت های بین المللی
  • چگونه در سفر امنیت خود و اموالمان را تامین کنیم؟

نکاتی که زنان هنگام سفر باید بدانند

مشکوک باشید

سفر گاهی اوقات کمی خسته‌کننده می‌شود، اما نباید اجازه دهید این خستگی، باعث کم شدن توجه شما از محیط اطراف شود. از نزدیک شدن افراد غریبه آن هم به صورت ناگهانی و اتفاقی، بترسید. حتی دیده شده که کودکان بیشتر از مردان و زنان توانسته‌اند نظر مسافران را جلب کنند و به یک‌باره جیب آنان را خالی کنند. پس نسبت به محیط اطراف و آدم‌ها مشکوک و محتاط باشید.


نکاتی که زنان هنگام سفر باید بدانند

سلامت خود را حفظ کنید

در سفر انرژی زیادی را از دست خواهید داد پس از راه رفتن زیاد و خوردن غذا‌های نامناسب به شدت خودداری کنید. برای هر روز برنامه داشته باشید و در این میان زمانی را هم به انجام چندین حرکت ورزشی ساده اختصاص دهید. از خوردن غذای سالم و آب آشامیدنی سالم هم غافل نشوید.


نکاتی که زنان هنگام سفر باید بدانند

با اعتماد به نفس باشید

هنگام راه رفتن، خرید، سفارش غذا و یا هر چیز دیگر، با اعتماد به نفس و اطمینان نگاه کنید. طبق تحقیقات، زنانی که تنها هستند و ترس خود را نشان می‌دهند، بیشتر مورد آسیب قرار می‌گیرند. افرادی که ترسیده‌اند، طعمه خوبی برای سرقت هستند. پس نگذارید کسی متوجه نگرانی شما یا حتی مسافر بودنتان شود.


مترجم: سحر مردانه
منبع: zafigo.com