گردشگری و توریسم

ورود مسافر به گیلان با افتتاح راه‌آهن افزایش می‌یابد

به گزارش ایرنا اول آذرماه جاری قطار قزوین – رشت با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه حرکت خود را به صورت آزمایشی از ایستگاه قزوین آغاز کرد.
خط آهن قزوین – رشت تا حدود دو ماه دیگر با حضور رئیس جمهوری بطور رسمی افتتاح خواهد شد. برای ساخت این خط آهن از سال 84، هزار و 850 میلیارد تومان هزینه شد.
خط آهن قزوین – رشت که 164 کیلومتر طول دارد، در قالب هشت قطعه ساخته شده و از ایستگاه سیاه چشمه به سمت رشت جدا شده است. این مسیر ریلی، از ایستگاه سیاه چشمه تا ابتدای ایستگاه کوهین به طول 30 کیلومتر یک خطه ، از ایستگاه کوهین تا ایستگاه لوشان به طول 40 کیلومتر دو خطه و از ایستگاه لوشان تا انتهای مسیر یک خطه است.
حداکثر سرعت قطارهای باری این خط آهن 120 کیلومتر و قطارهای مسافربری 160 کیلومتر در ساعت خواهد بود.
ظرفیت حمل مسافر خط آهن قزوین – رشت سالانه سه میلیون و 381 هزار نفر و ظرفیت حمل بار آن 9 میلیون و 867 هزار تن است.
در احداث این خط آهن 53 دستگاه تونل به طول 22 کیلومتر ، 62 دستگاه پل خاص به طول 9 کیلومتر و پنج ایستگاه در کوهین ، لوشان ، منجیل ، رستم اباد ، امام زاده هاشم و رشت ساخته شده است.
گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست؛ مصطفی سالاری روز دوشنبه در دیدار با اعضای جامعه هتلداران استان گیلان، برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی با محوریت هتلداران را یکی از راهکارهای تبلیغی و جذب بیشتر مسافر عنوان کرد.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه هتلداران می‌توانند با پیش‌بینی زنجیره‌های مختلف، محور ارائه خدمات گردشگری در استان باشند گفت: در صورت اعلام آمادگی هتلداران مبنی بر مشارکت در اجرای طرح‌های بوم‌گردی از سرمایه‌گذاری آنان حمایت و استقبال می‌کنیم.
وی با بیان اینکه حجم بالای ورود گردشگران به استان گیلان با بسیاری از استان‌ها قابل قیاس نیست اظهار داشت: هتل‌ها و مسافرکاشانه‌ها می‌توانند مکمل یکدیگر در ارائه خدمات مطلوب به گردشگران باشند.
استاندار گیلان با بیان اینکه گردشگران متناسب با وضعیت اقتصادی خود برای سفر برنامه‌ریزی می‌کنند، گفت: در مسیر ساماندهی مسافرکاشانه‌ها نیازمند ارائه طرح‌ها و شیوه‌های قابل اجرا هستیم.
وی به طرح مطالبات جامعه هتلداران درخصوص معافیت‌های مالیاتی و عوارض شهرداری اشاره و اضافه کرد: از ظرفیت‌های ملی و استانی و بسته‌های تشویقی در جهت حمایت از هتلداران استفاده می‌کنیم.
حدود 87 هتل، 23 هتل آپارتمان، 75 مجتمع گردشگری، 47 مهمانپذیر، یک هزار و 43 خانه مسافر، 233 واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و 53 دفتر خدمات مسافرتی در گیلان فعال هستند.
7296/2007/

انتهای پیام /*


فرهنگي


راه آهن


گردشگري


گيلان