گردشگری و توریسم

چهار واحد اقامتی در محلات مهر و موم شد

«علی مشهدی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این واحدها به دلیل رعایت نکردن قوانین و آیین نامه ها در همکاری با پلیس اماکن و میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان مهر و موم شدند.
وی ادامه داد: تمامی اماکنی که در زمینه اسکان مسافر فعالیت دارند باید برای پذیرش گردشگر پروانه و مجوز معتبر داشته باشند در غیر این صورت از فعالیت آن ها جلوگیری می شود.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی دلیجان و محلات بیان کرد: طرح ساماندهی مراکز اقامتی در محلات اجرا شده و بر اساس این طرح برای هر خانه استیجاری با شرایط لازم طبق نظر کارشناسی میراث فرهنگی مجوز صادر شده است.
مشهدی ادامه داد: برای 50 مرکز اقامتی مجوز صادر شده است که این مراکز نوساز و دارای جواز ساخت و پایان کار هستند و از امکانات از پارکینگ برخوردارند.
وی گفت: 30 واحد اقامتی بهسازی و مرمت شده و 15 واحد دیگر نیز در حال ساخت است.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی دلیجان و محلات افزود: 2 هتل سه ستاره، 50 واحد اقامتی در قالب خانه های مسافر یا خانه استیجاری در محلات فعال است که ظرفیت اسکان چهار هزار گردشگر در شبانه روز را دارند.
مشهدی بیان کرد:سالانه حدود یک میلیون گردشگر به محلات سفر می کنند که توسعه مراکز اسکان و اقامت گردشگر در دستور کار قرار دارد.
وی گفت: 2 هتل سه و پنج ستاره با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد درحال ساخت است که با بهره برداری از آن ها ظرفیت اسکان گردشگر 2 برابر می شود.
چشمه های آبگرم، باغات گل و سرچشمه محلات در زمره پر بازدید کننده ترین جاذبه های طبیعی در سطح استان مرکزی هستند و در ایام تعطیلات روزانه بیش از 15 هزار نفر گردشگر از این اماکن بازدید می کنند.
شهرستان محلات واقع در جنوب استان مرکزی دارای 55 هزار نفر جمعیت است که از نظر جغرافیایی در جنوب غربی تهران و در فاصله 262 کیلومتری آن قرار گرفته است.
7277/6013/

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


مهر و موم


واحد اقامتي