گردشگری و توریسم

جشنواره فرهنگ عشایر و اقوام در ورامین برگزار شد

به گزارش ایرنا، در این جشنواره که به مدت دو روز در روستای حصاربالا از توابع بخش جوادآباد ورامین برگزار می شود ، عشایر شهرستان ورامین قابلیت های خود را در تولید مواد غذایی ، صنایع دستی و نیز فرهنگ و آداب و رسوم را در معرض دیدعلاقمندان قرار دادند.
اجرای بازی های بومی محلی ، برپایی سیاه چادر ، پخت نان ، طبخ آش ، شترسواری و عرضه لبنیات تولیدی عشایر از جمله برنامه هایی است که در این جشنواره اجرا می شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت : هفته فرهنگی ورامین با هدف معرفی ظرفیت های فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی شهرستان از 15 آذرماه امسال آغاز و تا 22 آذر ادامه دارد.
سعید طاهری افزود : در این هفته تلاش می شود تا با استفاده از ظرفیت های موجود در شهرستان ، توان هنرمندان و صاحبان نظر و امکانات موجود در مناطق مختلف شهری و روستایی ، قابلیت های شهرستان معرفی شود.
وی از برگزاری نمایشگاه کتاب، برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی، برپایی موزه آثار تاریخی شهرستان ورامین، برپایی ایستگاه قصه گویی، اجرای تئاتر خیابانی، برپایی نمایشگاه خوشنویسی، پخش فیلم و راه اندازی رادیو کتاب به عنوان مهمترین برنامه های هفته فرهنگی ورامین یاد کرد.
طاهری در خصوص جشنواره فرهنگ عشایر ورامین گفت : اجرای برنامه های هفته فرهنگی مختص مناطق شهری نیست و تلاش شده تا با استفاده از ظرفیت های مناطق روستایی ، فرهنگ زندگی روستانشینان به ویژه عشایر که به عنوان ذخیره انقلاب از آن ها یاد شده ، معرفی شود.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539

انتهای پیام /*


فرهنگي


عشاير


هفته فرهنگي


ورامين