گردشگری و توریسم

مجموعه مقالات «همایش بین المللی میراث زبانی» منتشر شد

به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، مژگان اسماعیلی دبیر علمی همایش میراث زبانی مقدمه ای بر این کتاب نوشته که در آن آمده است: میراث زبانی به عنوان یکی از بخش های میراث فرهنگی ناملموس از اهمیت زیادی برخوردار است که حفاظت و حمایت از آن از وظایف مهم مراکز فرهنگی و علمی محسوب می شود.
همایش میراث زبانی مهرماه 94 به مناسبت بزرگداشت زبان مادری و برای معرفی و تبادل آخرین تولیدات علمی با سایر پژوهشگران داخلی و خارجی توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با مشارکت دیگر مراکز فرهنگی کشور در موزه ملی ایران برگزار شد.
در ادامه این مقدمه آمده است: رویدادهای فرهنگی از این دست مقدمات وظایف اصلی پژوهشگاه را که همان حفاظت، شناسایی و معرفی مواریث فرهنگی است موجب می گردد و چاپ و انتشار این اطلاعات زمینه انتقال این گنجینه فرهنگی را فراهم می کند.
کتاب مجموعه مقالات «همایش بین المللی میراث زبانی» بخش های زبان های باستانی و متون کهن که به همت آزاده حیدرپور گردآوری و تدوین شده مشتمل بر 12مقاله است.
«زبان و اسطوره؛ رابطه ای متقابل و جدایی ناپذیر»، «کتیبه و نقوش سکه های سلسله نخست شاهان محلی فارسفرترکه »، «حفظ پایانه صرفی در آوا نویسی زبان های دوره میانه»، «بررسی دو قطعه سغدی مسیحی درباره تواضع و فروتنی»، «مفاهیم آخر الزمانی گات ها»، «پیشینه طراحی و پژوهش درباره نقش برجسته های ساسانی توسط اروپاییان» و غیره عناوین برخی از این مقالات است.
فراهنگ**3079**9053

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


زبان


باستاني