گردشگری و توریسم

مجوز 100 اقامتگاه بوم گردی در آذربایجان غربی صادر شده است

به گزارش ایرنا، جلیل جباری روز یکشنبه در آیین بهره برداری از اقامتگاه بوم گردی تکاب افزود: هم اینک 16 واحد اقامتگاه بوم گردی در شهرهای مختلف آذربایجان غربی فعالیت می کند.
وی با بیان اینکه 30 درصد اقامتگاه های بوم گردی آذربایجان غربی در تکاب ساخته شده است، بیان کرد: این شهرستان ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه و رونق بوم گردی دارد که جا دارد در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری انجام شود.
جباری گفت: اکنون زمینه ای فراهم شده تا خانه ها و اماکن قدیمی و تاریخی بازسازی شده و به فضاهای اقامتی برای اسکان مسافران و گردشگران در روستاهای هدف گردشگری تبدیل شود.
وی بیان کرد: احداث اقامتگاه های بوم گردی یکی از مهمترین نمونه های تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است که با تکیه به امکانات بومی و ظرفیت های محلی، موجب رونق اقتصادی و توسعه زیرساخت ها در بخش گردشگری می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به توانمندی های تکاب در حوزه گردشگری گفت: در راستای توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان بهار سال آینده جشنواره ملی تخت سلیمان به منظور معرفی جاذبه های گردشگری تکاب برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا، اقامتگاه بوم گردی در روستای هدف گردشگری نصرت آباد در 3 کیلومتری مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان روز یکشنبه با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی و جمعی از مسئولان محلی به بهره برداری رسید.
این واحد اقامتگاه بوم گردی در زمینی به مساحت چهار هزار و 300 مترمربع و با زیربنای یکهزار مترمربع با 9 میلیارد ریال سرمایه گذاری احداث شده و دارای 12 اتاق، رستوران سنتی و خدمات تفریحی است.
این اقامتگاه بوم گردی برای اقامت 60 گردشگر ظرفیت دارد و با بهره برداری از آن تعداد اقامتگاه های بوم گردی تکاب به 6 واحد رسید.
تکاب یک اثر جهانی و بیش از 160 اثر ملی میراث فرهنگی و طبیعی دارد و سه روستای این شهرستان شامل نصرت آباد، قینرجه و بدرلو به عنوان روستاهای هدف گردشگری معرفی شده است.
مجموعه میراث جهانی و گردشگری تخت سلیمان که در 45 کیلومتری شمال شرقی تکاب واقع شده و در سال 1382 در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده از مهترین آثار تاریخی کشور است که ظرفیت مهم و بستری مناسب برای توسعه صنعت گردشگری این شهرستان است.
7514/6185/2093

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


بوم گردي


آذربايجان غربي