گردشگری و توریسم

50 میلیارد ریال صنایع دستی سمنان به فروش رفت

محمد جهانشاهی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نوآوری در تولید موجب رونق بازار فروش می شود و هنرمندان برای جذب مشتری باید صنایع دستی با کیفیت و متناسب با نیاز روز تولید کنند.
وی ادامه داد: هنرمندان حوزه صنایع دستی این استان برای دستیابی به بازار فروش مطلوب باید با فعالیت در قالب تشکل ها برای برندسازی تلاش کنند.
وی با بیان اینکه زمینه عرضه و فروش صنایع دستی استان سمنان در وزارتخانه ها و مراکز پر بازدید تهران نیز فراهم شده است، گفت: فضاهای پر رفت و آمد، به عنوان هدف جدید نمایشگاه های صنایع دستی استان سمنان در نظر گرفته شده اند.
به گفته وی، بر اساس تفاهم با یک شرکت استارتاپ در حوزه صنایع دستی، فروش صنایع دستی در استان سمنان رونق بیشتری گرفته است.
جهانشاهی اظهار داشت: برای تحقق شعار 2020 و تبدیل استان سمنان به مقصد گردشگری اقدامات خوبی انجام شده و سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد ریال در بخش گردشگری در این استان برای اجرایی 133 طرح از جمله اقدام هاست.
وی ابراز داشت: 52 اثر تاریخی، طبیعی، فرهنگی و معنوی استان سمنان در یکسال گذشته ثبت ملی شد و اکنون استان سمنان دارای 785 اثر در فهرست آثار ملی کشور است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: این استان در تامین زیر ساخت و جذب گردشگر چشم انداز و رویکرد ویژه ای تعریف کرده است، ایجاد شرایط اقامت و اسکان برای 2 هزار و 900 نفر نموانه ای از این اقدام هاست.
استان سمنان 52 رشته صنایع دستی با بیش از چهار هزار و 500 هنرمند دارد، شاخه هایی مانند سفال و سرامیک، انواع بافته ها و ساخت ساز، رونق بیشتری دارد و رشته هایی مانند چاقوسازی، قفل سازی، گره چینی، ارسی سازی، شیشه گری فوتی، رفوگری، چهل تکه دوزی، پلاس بافی، طراحی سنتی، حجاری، سنگ تراشی سنتی و کلاه نمدی از رشته های منسوخ شده و 18 رشته نیز در خطر فراموشی قرار دارد.
7342/6103

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


صنایع دستی


بازار فروش