گردشگری و توریسم

دریاچه اوان پربازدیدترین اثر طبیعی استان قزوین شناخته شد

محمد علی حضرتی ها روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در فصول مختلف سال گردشگران زیادی از داخل استان و نقاط مختلف کشور از این مکان طبیعی زیبا بازدید می کنند، افزود: با توجه به این موضوع طرح ساماندهی منظره این دریاچه در ساحل شرقی امسال با صرف 11 میلیارد ریال اعتبار در دستور کار قرار گرفت و اجرا شد.
وی اظهار داشت: احداث پارکینگ و نصب سکو برای دید بهتر گردشگران نسبت به دریاچه و همچنین ساخت سرویس های بهداشتی از جمله کارهای صورت گرفته در این طرح بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین یادآور شد: سرویس های بهداشتی احداث شده در جوار دریاچه به لحاظ فنی به گونه ای تعبیه شده اند که با برخورداری از خروجی فاضلاب جدا کوچک ترین مشکل زیستی محیطی را برای این مکان زیبای طبیعی ایجاد نمی کنند.
وی همچنین گفت: طرح نصب سنگ فرش در حاشیه ساحل شرقی دریاچه اوان را نیز در دستور کار داریم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین در خصوص زیرساخت های اقامتی این دریاچه نیز گفت: با توجه به اینکه دریاچه اوان در گرداگرد چهار روستای اوان،وربن،زواردشت و زرآباد قرار دارد و در این روستاها اقامتگاه های گردشگری روستایی و خانه مسافر موجود است، گردشگران در حوزه اسکان با مشکل روبرو نیستند.
وی اظهار داشت: وجود این دریاچه رونق خوبی را نیز به گردشگری روستایی قزوین در منطقه الموت بخشیده است.
دریاچه اوان در ارتفاع هزار و 800 متری از سطح دریا قرار دارد و عمیق ترین بخش آن 5/7 متر عمق دارد.
این دریاچه با بیش از 70 هزار مترمربع مساحت از محیط پیرامونی خود آبی دریافت نمی کند و تنها منبع تغذیه آب آن از چشمه های زلالی است که از کف دریاچه می جوشد.
دریاچه اوان در بهار و تابستان محل ماهیگیری، قایق سواری و در پاییز مامن پرندگان مهاجر مانند قو، غاز و مرغابی و در زمستان نیز با توجه به سرمای هوا و یخ زدن سطح آب، قابلیت ورزش های زمستانی را دارد.
دریاچه اوان در 85 کیلومتری شمال قزوین واقع شده است.
3013

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


گردشگری


درایچه اوان