گردشگری و توریسم

11 میلیارد ریال برای توسعه امامزاده ابراهیم ری اختصاص یافت

حجت‌الاسلام مرتضی صادقی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این امامزاده قبل از اجرای طرح توسعه با کمبود فضا برای اجرای مناسبت‌ها و نماز مواجه بود که بر همین اساس این طرح اجرایی شد.
وی تصریح کرد: هم اکنون شبستان این امامزاده 80 مترمربع وسعت دارد که با اجرای این طرح به 880 متر مربع افزایش پیدا می کند و در ماه مبارک رمضان نیز به بهره برداری می رسد.
رئیس اداره اوقاف وامور خیریه ری به توسعه امامزادگان و اهمیت آن در بین نسل جوان اشاره کرد و گفت: تقویت جایگاه امامزادگان نقش موثری در جذب جوانان به سمت آرمان های معنوی ، دینی و مذهبی دارد.
وی یادآور شد: امامزادگان تنها یک مکان زیارتی به شمار نمی‌ روند، بلکه مرکز ترویج فرهنگ و علوم دینی هستند که در بصیرت افزایی و آگاهی جوانان و نوجوانان در برابر توطئه‌های دشمنان مکتب اسلام و قرآن تاثیرگذارند.
به گزارش ایرنا، بقعه متبرکه امامزاده ابراهیم (ع) یکی دیگر از نوادگان امام موسی بن جعفر (ع) است که بقعه ایشان در روستای اندرمان ،خیابان شهید رجایی، خیابان امامزاده ابو الحسن (ع) واقع شده و ماوای زائرین و بازدید کنند گان به شمار می رود.
ساختمان بقعه در سال 1403 هجری قمری احداث شده و مشتمل بر گنبد ضربی کوتاه و ایوان است که کتیبه ای بر پیشانی آن نقش بسته است، این بنا در محوطه ای مشجر قرار دارد.
نمای داخل حرم تماما رنگ آمیزی شده و صندوق مشبک ساده ای از جنس چوب روی مرقد را پوشانیده است.
1970/6003

انتهای پیام /*


اجتماعي


اوقاف و امور خيريه


توسعه امامزاده ابراهيم(ع)


شهرستان ري