گردشگری و توریسم

اتاق بازرگانی و شورای شهر همدان مصمم به توسعه صنعت توریسم

به گزارش روز شنبه ایرنا، در دیدار رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن این استان مقرر شد طرح های توجیهی برای جذب سرمایه گذار در مدیریت شهری به اتاق بازرگانی ارسال و برای بررسی سرفصل های مشترک کاری در جذب سرمایه گذار در این حوزه نشست مشترکی بین شورای شهر و اتاق بازرگانی صورت گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن همدان در این دیدار از نبود تفکر برنامه محور در سیستم های اجرایی انتقاد کرد و گفت: برای توسعه گردشگری باید چشم انداز گردشگری تهیه کرده و مسیر و سوژه های گردشگری را برای توریست مشخص کرد.
علی اصغر زبردست افزود: ورودی های همدان را به عنوان ویترین گردشگری شهر باید مورد توجه قرار داد و با توجه به شرایط جغرافیایی و سابقه تاریخی و فرهنگ همدان باید طرحی را اجرا کرد تا برای جذب و هدایت گردشگری نیز تاثیر داشته باشد.
وی گفت: در حال حاضر مطالعات برند شهری از نیازهای اساسی ما بوده زیرا مشخص کننده زمینه های سرمایه گذاری در مدیریت شهری خواهد بود.
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز گفت: در راستای تحقق اهداف اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری استان، پرهیز از موازی کاری مجموعه های اجرایی باید در دستور کار قرار گیرد.
حسین قراباغی افزود: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی و شورای شهر به عنوان پارلمان مدیریت شهری دارای وجوه مشترک کاری در عمل و اجرا هستند که با معرفی طرح های گردشگری و جذب سرمایه گذار ، زمینه جذب توریست نیز فراهم می شود.
وی اضافه کرد: شورای شهر در بحث ایجاد زیر ساخت های گردشگری تلاش هایی را داشته که نمونه هایی از آن را در احداث و بهره برداری هتل شاهد هستیم.
عضو شورای شهر همدان ادامه داد: باید برای جذب سرمایه گذار ایجاد جاذبه های جدید تفریحی، رفاهی و اقامتی ارزان اقدام کرد.
7523/2087

انتهای پیام /*


اقتصاد


اتاق بازرگاني


گردشگري


جذب توريست