گردشگری و توریسم

دولت از طرح های سرمایه گذاری در بخش گردشگری حمایت می کند

به گزارش ایرنا، حمید شکری روز پنجشنبه در نشست مرکز حمایت از سرمایه گذاری و توسعه مراغه افزود: با توجه به ظرفیت های بالای منطقه در جذب گردشگر و نقش آن در توسعه و رونق اقتصادی، برخی موانع در روند تکمیل طرح های در حال اجرا در آنها از میان برداشته خواهد شد.
وی ادامه داد: همکاری امور آب، میراث فرهنگی و گردشگری، منابع طبیعی، مسکن و شهرسازی و محیط زیست در تسریع روند اجرای طرح هیا سرمایه گذاری در این دو منطقه گردشگری حائز اهمیت است.
شکری اضافه کرد: با وجود تصویب مجوزهای لازم برای طرح منطقه نمونه گردشگری گشایش در نشست استانی، با گذشت چهار ماه تاکنون مجوزی از سوی جهاد کشاورزی صادر نشده که در روزهای آتی امید است این روند تسریع شود.
وی افزود: حمایت از طرح های سرمایه گذاری در بخش گردشگری با توجه به وجود جاذبه های طبیعی و تاریخی می تواند زمینه مساعدی برای توسعه اقتصادی منطقه شود.
معاون مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به اجرای طرح منطقه نمونه گردشگری گشایش توسط بخش خصوصی گفت: این منطقه از مستعدترین مناطق برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری و از طرح های فعال استانی در این بخش است.
رحیم زاده افزود: هم اکنون از مجموع 46 منطقه نمونه گردشگری مصوب شده در آذربایجان شرقی فقط در 12 منطقه طرح سرمایه گذاری در حال اجراست.
وی ادامه داد: برای اجرای منطقه نمونه گردشگری گشایش نیز با مجوز و مصوبه کارگروه استانی، هیات دولت و برنامه ریزی استان مقرر شده بود که 502 هکتار در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد که تاکنون بخشی از آن محقق شده است.
وی اضافه کرد: هم اکنون 200 هکتار توسط سرمایه گذار تملک شده و 32 هکتار نیز از اراضی منابع طبیعی در اختیار طرح قرار داده شده است.
رحیم زاده افزود: براساس قانون، تمامی مناطق گردشگری در شورای عالی معماری بررسی می شود که با رفع مشکلات اسنادی و پروانه بهره برداری از منابع آبی، این طرح در نوبت بررسی این شورا قرار خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: با رفع مشکلات پیش روی این طرح گردشگری امید است سال آینده شاهد کلنگ زنی رسمی اجرای این طرح باشیم.
به گزارش ایرنا، در این نشست مشکلات شهر توریستی این شهرستان با حضور دستگاه های متولی امر شهرداری، منابع طبیعی، مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن بررسی شد.
شهرستان مراغه با حدود 515 اثر تاریخی و تپه های شناسایی شده جزو 10 شهر دارای بافت غنی تاریخی و فرهنگی در کشور محسوب می شود که حدود 300 اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
این شهرستان با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


حمايت مالي


مراغه