گردشگری و توریسم

رئیس سازمان میراث فرهنگی هتل هوشمند شهمیرزاد را افتتاح کرد

به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در حاشیه آیین افتتاح این طرح که به صورت ارتباط زنده ویدئویی با رئیس جمهوری بهره برداری شد اظهار داشت: این هتل با زیربنای سه هزار و 500 مترمربع در هفت طبقه ساخته شده است.
محمد جهانشاهی افزود: 2 طبقه از این هتل برای اقامت حدود 150 نفر در 24 واحد اتاق و سوییت، 2 طبقه سالن پذیرایی و چندمنظوره با ظرفیت یک هزار نفر، یک طبقه سالن غذاخوری و رستوران، فروشگاه صنایع دستی، کافی ‌شاپ و توقفگاه خودرو است.
وی ابراز داشت: برای ساخت و تجهیز این طرح 600 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است و با راه اندازی این هتل، زمینه اشتغال 25 نفر فراهم می شود.
جهانشاهی افزود: تمامی تاسیسات مکانیکی و الکتریکی این هتل به صورت هوشمند با کنترل از راه دور، تحت شبکه در سراسر مجموعه قابل استفاده و کنترل است.
وی گفت: برخورداری از شبکه تصفیه فاضلاب حاصل از مصرف آب هتل و سامانه کنترل هوشمند، از ویژگی‌های منحصر به فرد این هتل محسوب می شود و آب حاصل از تصفیه فاضلاب هتل برای مصارف کشاورزی، باغداری و فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
به گفته وی، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، افزایش میزان کارایی تجهیزات، ارتقای سطح ایمنی و رفاه میهمانان، ارتقای کیفیت سرویس‌دهی به میهمانان، انعطاف‌پذیری و سهولت کنترل در سامانه مدیریت هتل از دیگر مزایای این هتل هوشمند است.
جهانشاهی، کاهش نیروی انسانی و هزینه‌ها، برقراری ارتباط برخط هر اتاق با واحد پذیرش و سایر قسمت‌های هتل، تشخیص حضور یا غیبت میهمان در هتل از سوی پذیرش، ثبت تمامی گزارش های مربوط به تردد میهمانان به صورت خودکار را از جمله ویژگی‌ها و قابلیت‌های این هتل مطرح کرد.
به گزارش ایرنا، شهمیرزاد از توابع شهرستان مهدیهشر در 30 کیلومتری شمال سمنان واقع شده و جمعیتی نزدیک به 25 هزار نفر دارد.
شهمیرزاد از سال 1386 شهر نمونه گردشگری کشور معرفی شد و در ارتفاع بیش از هزار و 900 متری از سطح دریا قرار دارد و به دلیل ییلاقی بودن و قرارداشتن در مسیر استان های سمنان و مازندران، پذیرای گردشگران زیادی در فصول مختلف سال است.
گردو و آلو 2 محصول کشاورزی شهمیرزاد است و وجود خانه ‌باغ ها در نقاط مختلف این شهر باعث جذابیت این شهر برای حضور گردشگران در این منطقه از استان سمنان شده است.
همزمان با سفر حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و کاروان تدبیر و امید به استان سمنان جمعی از وزرای کابینه دکتر روحانی نیز برای افتتاح و آغاز عملیات اجرای ده ها طرح مختلف به شهرستان ها سفر کرده اند.
روحانی پیش از این در فروردین ماه 95 همراه با کاروان تدبیر و امید به استان سمنان سفر کرده بود.
7342/6103/7408

انتهای پیام /*


فرهنگی


سفر رییس جمهوری


میراث فرهنگی


افتتاح هتل