گردشگری و توریسم

هزار میلیارد تومان در گردشگری سمنان سرمایه گذاری شده است

به گزارش ایرنا، علی اصغر مونسان شامگاه سه شنبه در سخنانی که به صورت ویدئو کنفرانس در نشست توسعه و افتتاح همزمان طرح های زیربنایی و اقتصادی استان سمنان و با حضور رئیس جمهوری ایراد شد گفت: قبل از دولت تدبیر و امید هشت هتل و واحد اقامتی در استان سمنان وجود داشت اما اکنون در دولت تدبیر امید 15 هتل و واحد اقامتی در این استان پذیرای گردشگران است.
وی ادامه داد: چهار هتل دیگر در این استان در حال ساخت است که با تکمیل این طرح ها ظرفیت اقامتی استان سمنان به چهار هزار و 400 نفر تخت افزایش می یابد.
به گفته مونسان این استان در تامین زیر ساخت و جذب گردشگر اقدامات خوبی انجام داده و ایجاد شرایط اقامت و اسکان برای 2هزار و 900 نفر گواه این گفته است و با تکمیل طرح های در حال ساخت، ظرفیت اقامتی در استان سمنان 70 درصد افزایش می یابد.
مونسان تصریح کرد: میزان اشغال هتل های استان سمنان در سال گذشته متوسط 34 درصد بوده و اکنون میزان اشغال به 70 درصد افزایش یافته است.
وی ابراز داشت: یک هزار و 500 نفر گردشگر خارجی در 6 ماه اول امسال به استان سمنان سفر کردند که این آمار نشاندهنده موفقیت این استان در جذب گردشگر است.
مونسان خاطر نشان کرد: تا پایان امسال 18 واحد بوم گردی در استان سمنان افتتاح خواهد شد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: امید است تا پایان دولت تدبیر و امید یک هتل پنج ستاره در این استان به بهره برداری برسد.
علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در سفربه استان سمنان نخستین هتل هوشمند شهرهای نمونه گردشگری کشور به نام ساران را در شهمیرزاد واقع در استان سمنان را افتتاح کرد، 2 طرح را کلنگ زد و از موزه باغ امیر سمنان بازدید کرد.
همزمان با سفر حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و کاروان تدبیر و امید به استان سمنان جمعی از وزرای کابینه دکتر روحانی نیز برای افتتاح و آغاز عملیات اجرای ده ها طرح مختلف به شهرستان های این استان سفر کردند.
روحانی پیش از این در فروردین ماه 95 همراه با کاروان تدبیر و امید به استان سمنان سفر کرده بود.
7342 /7408

انتهای پیام /*


فرهنگي


سفر رئيس جمهوري


ميراث فرهنگي


استان سمنان