گردشگری و توریسم

انتخاب یک ‘روز’ برای مانه و سملقان ضروری است

به گزارش ایرنا حسین فرخنده روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی مانه و سملقان اظهار داشت: الگو گرفتن از سبک زندگی غربی از جمله آسیب های اجتماعی است که با آن روبه رو هستیم.
وی افزود: عمق بخشی به مسائل دینی در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است.
وی با بیان اینکه فرهنگ عمومی یک حرکت دسته جمعی بین مردم و مسئولان است عنوان کرد: موضوع های اقتصادی و پروژه های مصوب نیز می تواند نقش به سزایی در فرهنگ اجتماعی داشته باشد و سبب پیشرفت می شود.
وی نامگذاری یک روز به نام شهرستان را فرد گرایی به جمع گرایی دانست و افزود: متاسفانه امروزه در جامعه ما فرد گرایی بیشتر رواج پیدا کرده است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: باید روزی که به نام مانه و سملقان انتخاب می شود در آن برنامه های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و بومی اجرا و به دیگران نیز نمایش داده شود.
امام جمعه شهر آشخانه هم در این نشست گفت: فرهنگ به معنای دانش علم و معرفت و مجموعه فرهنگ های یک قومیت است.
حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده افزود: یکی از ویزگی های فرهنگ اسلامی متعادل و منسجم بودن آن است که با فرهنگ غرب تفاوت زیادی دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر فضای مجازی باعث شده تا جوانان ما از غرب الگوهای غلطی بگیرند اظهارداشت: باید فرهنگ غلط غرب را برای جوانان و نوجوانان تبیین کنیم و آنها را بیشتر با فرهنگ اسلامی آشنا کرد.
وی بیان کرد: فرهنگ نظم بخش رفتار افراد و تقویت کننده همکاری میان آن ها است و یک امر اجتماعی است که نمی توان آن را به یک فرد نسبت داد و زمان شکل گیری فرهنگ ها متفاوت است.
فرماندار مانه و سملقان گفت: شورای فرهنگ عومی از اهمیت خاصی برخوردار است و باید خروجی جلسات شورای فرهنگ عمومی مثبت و برای مردم و به نفع مردم باشد.
محمود رضا معموری افزود: با توجه به اینکه این شهرستان قطب کشاورزی و قابلیت های گردشگری زیادی دارد روزی را انتخاب کنیم که مسافران و زائران امام رضا (ع) از این مسیر عبور می کنند شهرستان را بهتر بشناسند.
وی با بیان این مطلب که فرهنگ عمومی مولفه هایی از فرهنگ است که تاثیرات آن عام و فراگیر می باشد افزود: عامه مردم در کیفیت آن نقش دارند و از شیوه های رفتارهای عمومی مردم ساخته می شود.
شهرستان 110 هزار نفری مانه و سملقان در 45 کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است.
7183/ 6042

انتهای پیام /*


فرهنگي


شوراي فرهنگ عمومي


اداره فرهنگ و ارشاد


مانه و سملقان