گردشگری و توریسم

مسافران مناطق آزاد تسهیلات 200 میلیون ریالی دریافت می کنند

به گزارش ایرنا، سید جواد رضوی عصر سه شنبه در حاشیه هفدهمین نشست مشترک معاونان فرهنگی مناطق آزاد کشور در جمع خبرنگاران افزود: این تسهیلات تا پیش از تعطیلات پایان سال با کارمزد چهار درصد و مدت زمان بازپرداخت 12 تا 18 ماهه به متقاضیان ارایه می شود.
وی با اشاره به اینکه طرح مذکور ابتدا در کیش و قشم اجرایی می شود، ادامه داد: در مرحله اول اجرای این طرح، سه میلیون نفر از کارکنان دستگاه های دولتی و در مرحله دوم نیز همه متقاضیان زیر پوشش قرار می گیرند.
به گفته رضوی، مجری این طرح بخش خصوصی است و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور به عنوان ناظر عالی بر روند فعالیت آنان نظارت دارد.
وی افزود: باید با توانمندسازی جوامع محلی، برند سازی محصولات تولیدی و بسته بندی زیبای تولیدات سهم صادرات محصولات صنایع دستی مناطق آزاد ارتقا پیدا می کرد.
مدیر گردشگری معاونت فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور تصریح کرد: شناسایی تولیدکنندگان صنایع دستی، ایجاد شرایط حضور آنان در نمایشگاه های خارجی و مهارت آموزی جوامع محلی با هدف ایجاد اشتغال پایدار از سیاست های دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور است.
هفدهمین نشست مشترک معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های هفتگانه مناطق آزاد کشور از روز سه شنبه 13 آذر ماه در قشم آغاز شد و به مدت سه روز ادامه می یابد.
قشم، کیش، چابهار، اروند، ارس، انزلی و ماکو، هفت منطقه آزاد کشور را تشکیل می دهند.
جزیره قشم با مساحت یک هزار و 500 کیلومتر در سال های 1369 و 1370 با تصمیم دولت به 2 بخش منطقه آزاد با مساحت 300 کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و 200 کیلومتر تقسیم شد.
پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف های ایجاد منطقه آزاد قشم است.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و 628 کیلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.
7500

انتهای پیام /*


اجتماعي


مناطق آزاد


مسافران


قشم