گردشگری و توریسم

چهار نشان مرغوبیت بین المللی به هنرمندان صنایع دستی کاشان اعطا شد

به گزارش ایرنا، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان روز دوشنبه درمحل نمایشگاه توانمند سازی بانوان کاشان در صنایع دستی به خبرنگاران گفت: سیف الله بینوا در رشته شَعربافی، محمد بینوا در رشته زری بافی، محمود تمتاجی در رشته زری بافی و جمشید خداداد در رشته مخمل نقش برجسته موفق به دریافت نشان مرغوبیت بین المللی صنایع دستی شدند.
مهران سرمدیان افزود: این هنرمندان کاشانی بر اساس اعلام نظر و رای نهایی هیات داوران شورای جهانی صنایع دستی در آیین اعطای نشان مرغوبیت بین المللی صنایع دستی که در تهران برگزار شد به این موفقیت دست یافتند.
سرمدیان با اشاره به اینکه شهر کاشان به عنوان شهر ملی نساجی سنتی نام گذاری شده است، افزود: این چهارمین بار است که هنرمندان کاشانی موفق به دریافت نشان بین المللی صنایع دستی در چند سال گذشته شده اند.
مسئول حوزه صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان نیز دریافت نشان مرغوبیت بین المللی صنایع دستی را گام موثری در معرفی و شناساندن صنایع دستی و هنرهای سنتی شهرستان کاشان ارزیابی کرد.
محمد بینوا گفت: سازندگان و صنعتگرانی که موفق به دریافت این مهر و نشان می شوند، افزون بر دریافت گواهی یونسکو برای تبلیغ و عرضه محصولات خود، امکان شرکت در کارگاه‌های آموزشی، ارزیابی، بازاریابی، طراحی و ترویج برای آنها فراهم می‌شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون 52 رشته صنایع دستی در شهرستان کاشان فعال است، افزود: هنرمندان شهرستان کاشان همچنین 12 نشان اصالت یونسکو و 33 نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی را کسب کرده اند که از این شمار 32 نشان در رشته نساجی است.
اوایل تیر ماه امسال کاشان در شورای ملی صنایع دستی به عنوان شهر ملی نساجی از سوی هیات داوران انتخاب شده بود.
نمایشگاه توانمند سازی بانوان کاشان با به نمایشگاه گذاشتن برخی صنایع دستی بانوان این خطه از جمله قالیبافی، سفالگری، گلیم بافی و زیلوبافی به مناسبت 135 سالگی تاسیس اتاق بازرگانی کاشان برگزار شده است.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.
6166/ 6022

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنایع دستی


یونسکو


کاشان