گردشگری و توریسم

مرمت بنای تاریخی سردار ماکو تا پایان سال آینده پایان می یابد

مهدی عبدالله زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: عملیات مرمت این پروژه از سال 1395 توسط شرکت بناساز شیردل آغاز شده و تا پایان سال قبل 32 درصد پیشرفت داشت.
وی اضافه کرد: امسال نیز با وجود مشکلات اقتصادی این پروژه 13 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با بیان اینکه سقف نگهبان زیر سقف اصلی نصب شده است، افزود: سقف اصلی این بنای تاریخی 70 درصد پیشرفت دارد.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در راستای توسعه گردشگری منطقه آزاد ماکو، مرمت و احیای بناها و سایت‌های تاریخی و باستانی منطقه در قالب تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در دستور کار است.
وی گفت: در این راستا عملیات اجرایی مرمت و بازسازی تعدادی از بناها و سایت‌ها از جمله کاخ موزه باغچه جوق، قلعه تاریخی ماکو و پل‌های قلعه جوق و بشگوز آغاز شده و در سال آینده برخی از آنها نهایی می‌شود.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.
7132/2093

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


ميراث فرهنگي


ماكو