اخبار گردشگری

افتتاح نخستین هتل هوشمند شهرهای نمونه گردشگری ایران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: نخستین هتل هوشمند شهرهای نمونه گردشگری کشور در شهر نمونه گردشگری شهمیرزاد با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افتتاح می شود.

محمد جهانشاهی با اعلام این خبر افزود: هتل ساران شهمیرزاد واقع در شهرستان مهدیشهر، در سفر رئیس جمهور به استان سمنان و با حضور دکتر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور افتتاح می شود.

این هتل با زیربنای 3500 مترمربع در هفت طبقه ساخته شده که شامل 2 طبقه اقامتی برای اقامت حدود 150 نفر در 24 واحد اتاق و سوییت، 2 طبقه سالن پذیرایی و چندمنظوره با ظرفیت یک هزار نفر ، یک طبقه سالن غذاخوری و رستوران، فروشگاه صنایع دستی، کافی شاپ، پارکینگ و … است.

وی با اشاره به این که برخورداری از سیستم تصفیه فاضلاب حاصل از مصرف آب هتل و سیستم کنترل هوشمند، از ویژگی های منحصر به فرد این هتل است، گفت: آب حاصل از تصفیه فاضلاب هتل برای مصارف کشاورزی، باغداری و فضای سبز مورد استفاده قرار می گیرد.

تمامی تاسیسات مکانیکی و الکتریکی هتل به صورت هوشمند با کنترل از راه دور، تحت شبکه در سراسر مجموعه قابل استفاده و کنترل است.

وی حجم کل سرمایه گذاری در این پروژه را 600 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با راه اندازی این هتل، زمینه اشتغال 25 نفر فراهم می شود.

صرفه جویی در مصرف انرژی، افزایش میزان کارایی تجهیزات، ارتقای سطح ایمنی و رفاه میهمانان، ارتقای کیفیت سرویس دهی به میهمانان، انعطاف پذیری و سهولت کنترل در سیستم مدیریت هتل، کاهش نیروی انسانی و هزینه های مربوطه، برقراری ارتباط آنلاین هر اتاق با واحد پذیرش و سایر قسمت های هتل، تشخیص حضور یا عدم حضور میهمان در هتل از سوی پذیرش، ثبت تمامی گزارش های مربوط به تردد میهمانان به صورت خودکار از جمله ویژگی ها و قابلیت های این هتل است.

استان سمنان دارای 228 مرکز اقامتی شامل 10 هتل، 2 هتل آپارتمان، پنج مهمانپذیر ، 65 اقامتگاه بوم گردی، 42 خانه مسافر، یک متل و پنج مجتمع اقامتی، محوطه و مجموعه گردشگری، 14 کمپینگ و 44 رستوران بین راهی، 9 سفره خانه سنتی، 31 دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی است. این واحدها در مجموع دارای 2900 تخت برای اقامت گردشگران است.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.