گردشگری و توریسم

فرهنگسرای اشراق میزبان هشتمین جشنواره انار می شود

به گزارش روز یکشنبه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علیرضا زندوکیلی اظهار داشت: این دوره از جشنواره انار بر اساس شعار سال با هدف حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران ایرانی و ترغیب شهروندان برای خرید کالاهای داخلی برگزار می‌شود.
رئیس فرهنگسرای اشراق افزود: جشنواره «صد دانه یاقوت» در بخش‌های سرای انار، سرای سوغات و صنایع دستی، سرای غذا و آشپزی و سرای کودک و در بخش صحنه‌ای با اجرای موسیقی اقوام و نمایش‌های آیینی میزبان علاقه‌مندان است.
وی گفت: در سرای انار، انواع انار استان‌های مختلف کشور و فرآورده‌های آن عرضه می‌شود و مجموعه ای از انواع گونه‌های مختلف انار به نمایش درمی‌آید.
زندوکیلی اظهارداشت: بازدیدکنندگان از جشنواره فرصت دارند با حضور در سیاه‌چادرهای عشایری ضمن شناخت آداب و رسوم اقوام ایرانی از انواع غذاهای محلی بهره‌مند شوند و در سرای غذا و آشپزی با پخت انواع غذا با انار و فرآورده‌های آن آشنا شده و در مسابقات مختلف این بخش با حضور سرآشپزان حرفه‌ای شرکت کنند.
مدیر فرهنگی هنری منطقه چهار در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بخش ویژه کودکان در این دوره از جشنواره گفت: سرای کودک روزانه با اجرای نمایش‌های عروسکی، خانه بازی، ایستگاه‌های خلاقیت، بازی، عکس و… تلاش دارد میزبان خوبی برای کودکان باشد.
وی ابراز امیدواری کرد: جشنواره صد دانه یاقوت فرصت مغتنمی برای تولیدکنندگان داخلی برای عرضه محصولات ایرانی باشد.
هشتمین جشنواره انار از 12 آذر به مدت 20 روز هر روز از ساعت 10 تا 21 و در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 10 تا 22 در فرهنگسرای اشراق واقع در فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره برگزار می‌شود.
تهرام/7245//1348

انتهای پیام /*


فرهنگی


فرهنگسرای اشراق


جشنواره


انار