گردشگری و توریسم

اولین هتل هوشمند شهرهای نمونه کشور در شهمیرزاد افتتاح می شود

محمد جهانشاهی عصر یکشنبه به خبرنگاران در سمنان ابراز کرد: هتل ساران شهمیرزاد نخستین هتل هوشمند شهرهای نمونه گردشگری کشور واقع در شهرستان مهدیشهر، همزمان با سفر رئیس جمهور به استان سمنان و با حضور علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور افتتاح می شود.
وی ادامه داد: این هتل با زیربنای سه هزار و 500 مترمربع در هفت طبقه ساخته شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اظهار داشت: 2 طبقه از این هتل برای اقامت حدود 150 نفر در 24 واحد اتاق و سوییت، 2 طبقه سالن پذیرایی و چندمنظوره با ظرفیت یک هزار نفر، یک طبقه سالن غذاخوری و رستوران، فروشگاه صنایع دستی، کافی‌شاپ و توقفگاه خودرو است.
جهانشاهی ابراز داشت: برخورداری از شبکه تصفیه فاضلاب حاصل از مصرف آب هتل و سامانه کنترل هوشمند، از ویژگی‌های منحصر به فرد این هتل محسوب می شود و آب حاصل از تصفیه فاضلاب هتل برای مصارف کشاورزی، باغداری و فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
جهانشاهی افزود: تمامی تاسیسات مکانیکی و الکتریکی این هتل به صورت هوشمند با کنترل از راه دور، تحت شبکه در سراسر مجموعه قابل استفاده و کنترل است، برای ساخت و تجهیز این طرح 600 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است و با راه اندازی این هتل، زمینه اشتغال 25 نفر فراهم می شود .
مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان افزود: صرفه‌جویی در مصرف انرژی، افزایش میزان کارایی تجهیزات، ارتقای سطح ایمنی و رفاه میهمانان، ارتقای کیفیت سرویس‌دهی به میهمانان، انعطاف‌پذیری و سهولت کنترل در سامانه مدیریت هتل از دیگر مزایای این هتل هوشمند است.
وی، کاهش نیروی انسانی و هزینه‌ها، برقراری ارتباط برخط هر اتاق با واحد پذیرش و سایر قسمت‌های هتل، تشخیص حضور یا غیبت میهمان در هتل از سوی پذیرش، ثبت تمامی گزارش های مربوط به تردد میهمانان به صورت خودکار را از جمله ویژگی‌ها و قابلیت‌های این هتل مطرح کرد.
به گزارش ایرنا، استان سمنان دارای 228 مرکز اقامتی شامل 10 هتل، 2 هتل آپارتمان، پنج مهمانپذیر ، 65 اقامتگاه بوم گردی، 42خانه مسافر، یک متل و پنج مجتمع اقامتی، محوطه و مجموعه گردشگری، 14 کمپینگ و 44 رستوران بین راهی، 9سفره خانه سنتی، 31 دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی است. این واحدها در مجموع دارای 2 هزار و 900تخت برای اقامت گردشگران است .
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری به استان سمنان سفر خواهد کرد.
سخنرانی مردمی در جمع مردم شاهرود، شرکت در اجلاس سراسری نماز و حضور در شورای اداری استان سمنان از جمله برنامه های رئیس جمهوری است.
همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان ، جمعی از وزرای کابینه روحانی نیز برای افتتاح و آغاز عملیات اجرای ده ها طرح مختلف به شهرستان ها سفر خواهند کرد.
روحانی پیش از این در فروردین ماه 95 همراه با کاروان تدبیر و امید به استان سمنان سفر کرده بود.
7342/6103

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


سفر رئیس جمهوری


افتتاح هتل هوشمند