گردشگری و توریسم

انجمن ها زمینه آشنایی مردم با میراث فرهنگی را مهیا کنند

به گزارش ایرنا هادی مقیمی روز یکشنبه در نشست انجمن میراث فرهنگی شهرستان افزود: میراث فرهنگی به کلیه آثار باقی‌مانده از گذشتگان گفته می‌شود که دارای ارزش فرهنگی باشد.
وی اضافه کرد: این آثار می‌تواند دربرگیرنده آثار ملموس مانند بناهای باستانی یا آثار ناملموس نظیر آداب و رسوم یک منطقه باشد که امروزه در حفظ آن برای آیندگان می‌کوشند.
فرماندار اردکان با بیان اینکه ارزش و اهمیت ابنیه و میراث فرهنگی باید برای مردم روشن و شناخته شود تصریح کرد: اگر مردم ابنیه های فرهنگی و میراث را به خوبی بشناسند در حفظ و نگهداری آن بیشتر همکاری می کنند .
مقیمی اظهار داشت: برای جذب مردم نیز علاوه بر برنامه ریزی و سیاست گذاری، نیاز به همکاری انجمن ها است .
این مسئول یادآورشد: در راستای احیای فرهنگ در شهرستان تاکنون کاری صورت نگرفته و صرفا قوانینی مطرح شده است که باید آن قوانین را تسهیل کرد تا مردم به خوبی آثار و ارزش های تاریخی و فرهنگی دانسته و از آن به خوبی بهره ببرند .
وی یکی از موضوعات مهم انجمن را شناسایی پتانسیل های جذب مشارکت مردمی دانست و اجرای آن را از وظایف انجمن ها و سمن ها برشمرد.
وی در ادامه با بیان اینکه فرهنگ گردشگری را نیز باید ارتقاء داد افزود: ورود گردشگر به شهرستان باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم می شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری اردکان نیز در ادامه توضیحاتی در خصوص اساسنامه انجمن ، معرفی اعضا ، مدت و اهداف آن داد و برگزاری نشست های انجمن در شهرستان را بسیار مهم دانست .
حمید مشتاقیان یکی از اهداف مهم انجمن را جلب حمایت مادی و معنوی مردم برشمرد .
اردکان، یکهزار اثر تاریخی و فرهنگی شناسایی شده دارد که تاکنون 250 اثر آن به ثبت ملی رسیده است.
این شهرستان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


انجمن


شهرستان اردكان