اخبار گردشگری

آمار سفر خارجی ها و لغو یک طرفه روادید با چین

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ورود چهار میلیون و ۷۰۰ هزار خارجی در هفت ماه گذشته به ایران خبر داد. او همچنین گفت لغو یک طرفه روادید با چین در دستور کار قرار دارد.

علی اصغر مونسان بی آن که به کشور مبدأ سفر این اتباع خارجی اشاره کند، اظهار کرد که آمار ورود گردشگران خارجی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، رشد چشمگیری را نشان می دهد و در هفت ماه سال گذشته (۱۳۹۶) شاهد سفر سه میلیون گردشگر خارجی به ایران بوده ایم.

او درحالی که نظام آمارگیری دقیقی درباره تعداد سفرها وجود ندارد، گفت: گردشگری داخلی نیز شاهد رونق بسیار خوبی بوده است.

مونسان که در یک برنامه تلویزیونی سخن می گفت، بیان کرد: می توانیم بگوییم در تمام حوزه های گردشگری خارجی رشد داشته ایم اما این میان گردشگری سلامت رشد بیشتری داشته است.

در گردشگری سلامت یکی از کشورهای هدف، عمان است که با مصوبه هیأت دولت، لغو یک طرفه روادید با این کشور انجام شد. لغو یک طرفه روادید با چین نیز در دستور کار قرار دارد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین بار دیگر به جایگاه امن ایران در بین کشورهای خاورمیانه اشاره کرد و ارائه تصویر امن از کشورمان را با سفر دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی و برگزاری اجلاس اعضای وابسته این سازمان در شهر همدان، بی ارتباط ندانست و افزود: ۸۰ عضو این سازمان جهانی با وجود فضاسازی های منفی آمریکا در ایران حضور داشتند و این موضوع باعث شد تا نام کشور مدتی در رأس اخبار گردشگری دنیا باشد. سایت سازمان جهانی گردشگری نیز در چند روز به معرفی جاذبه های گردشگری ایران و امنیت گردشگران در ایران پرداخت.

در برخی سایت ها ایران را به رنگ زرد (هشدار خطر سفر) نشان می دادند که اکنون خوشبختانه با برگزاری این اجلاس، وضعیت ایران تفاوت کرده و کشور ما به عنوان مقصد امن گردشگری معرفی شده است.

مونسان با بیان این که اخبار خوبی از گردشگری منتشر می شود، اظهار کرد: تغییر نرخ ارز باعث شد تا بسته های سفر به ایران ارزان شود. در عین حال توانستیم برخی از تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، به عنوان مثال در رایزنی با برخی ایرلاین ها توانستیم آن ها را جایگزین ایرلاین هایی کنیم که به ایران کاهش پرواز داشتند.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.