گردشگری و توریسم

اقتصاد گردشگری اردبیل در زمستان رونق می گیرد

به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو پنجشنبه در جلسه کارگروه تخصصی گردشگری افزود: نباید اجازه دهیم بازار گردشگری استان در زمستان تعطیل شود و باید با جذب گردشگر مناطق گردشگری تمام نقاط استان را از رکود فصلی خارج سازیم.
وی با اشاره به ظرفیت های مهم گردشگری استان اردبیل، حوزه آبدرمانی ها را یادآور شد و بیان کرد: استقرار پزشک آبدرمانی به مدت یک هفته تا یک ماه در فصل زمستان در اردبیل ظرفیت مهمی برای سوق دادن مردم به گردشگری در این حوزه است.
استاندار اردبیل گفت: در حوزه آبدرمانی ها در فصل زمستان استفاده چندان مناسبی از این ظرفیت در استان نمی شود که رونق دادن به آن نیازمند تدوین برنامه و اجرای طرح های گردشگری است.
بهنامجو ادامه داد : تامین زیرساخت های لازم برای جذب گردشگر در فصل زمستان مهم ترین اقدامی است که باید مورد توجه دستگاه های مختلف اجرایی قرار گیرد.
او افزود: زمستان بیدار تنها یک شعار نیست وباید اقدامات لازم برای عملی کردن این مهم در استان انجام شود.
وی توجه به راه ها ، اقامت گاه ها ، برگزاری جشنواره های مختلف گردشگری بومی ، گسترش تله سیژ ها و پیست های اسکی را از جمله مهم ترین اقداماتی دانست که در امر تحقق زمستان بیدار باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از برگزاری جشنواره های مختلف گردشگری شمال به جنوب ، توانمندی های استان در فصل زمستان ، بازی های زمستانی ویژه کودکان و نمایشگاه آیین های اقوام ایرانی با هدف جذب گردشگری به استان در فصل زمستان خبر داد.
نادر فلاحی افزود: رونق بوم گردی از اقداماتی است که مورد تاکید حوزه گردشگری بوده ودر این راستا مجوز احداث شش اقامتگاه ویژه بوم گردی در استان صادر شده است.
وی بیان کرد: تلاش می شود با اجرای طرح های مهم گردشگری از جمله پل های معلق ، پیست های اسکی ، آبدرمانی های پزشکی و ورزش های زمستانی استان اردبیل به عنوان استان اول در حوزه گردشگری زمستانی در کشور مطرح شود.
3006/6016

انتهای پیام /*


اجتماعي


گردشگري


زمستان


بيدار