گردشگری و توریسم

12 اقامتگاه بوم گردی در مهدیشهر ایجاد می شود

به گزارش ایرنا، محمدتقی اعرابی عصر چهارشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: اقامتگاه های بوم گردی با هدف افزایش ظرفیت اقامتی در نقاط مختلف شهرستان مهدیشهر، درجزین، چاشم، فولاد محله، ده صوفیان و شهمیرزاد مصوب شده اند.
وی ادامه داد: برخی از اقامتگاه های بوم گردی به منظور اقامت عشایری، تقویت و معرفی گردشگری عشایری و بهبود معیشت عشایر از طریق جذب گردشگر و رونق گردشگری راه اندازی می شوند.
اعرابی افزود: پیش بینی می شود با راه اندازی این اقامتگاه ها، زمینه اشتغال بیش از 10 نفر در حوزه گردشگری شهرستان مهدیشهر محقق شود.
وی تصریح کرد: ایجاد فضاهای اقامتی سنتی در قالب بوم گردی از اولویت های اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهدیشهر است.
به گفته وی، افزایش ظرفیت های اقامتی مناطق مختلف این شهرستان و ظرفیت های موجود در حوزه طبیعت گردی موجب تقویت جوامع محلی در توسعه گردشگری پایدار می شود.
اعرابی خاطر نشان کرد: اکنون 22 اقامتگاه بوم گردی و سنتی در شهرستان مهدیشهر به بهره برداری رسیده و پیش بینی می شود با اجرایی شدن مصوبه هایی که به تازگی تصویب شده این تعداد تا پایان امسال به 40 مرکز بوم گردی افزایش یابد.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهدیشهر گفت: ایجاد مراکز اقامتی ارزان قیمت در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی نقش موثری در توسعه اشتغال روستایی و عشایری دارد.
به گزارش ایرنا، شهرستان مهدیشهر بیش از 50 هزار نفر جمعیت دارد و غار دربند، جنگل رودبارک، سیاه دره، جنگل فینسک، منطقه حفاظت شده پرور، چشمه روزیه، شیرقلعه شهمیرزاد، کاخ ابراهیم خان یا شکارگاه ملاده، بخشی از جاذبه های طبیعی و تاریخی گردشگری این شهرستان است.
7342/6103

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


اقامتگاه بوم گردي


سمنان