گردشگری و توریسم

مجلس طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی را اصلاح کرد

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز -چهارشنبه- مجلس طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعاده شده از شورای نگهبان را با 159 رای موافق، 22 رای مخالف و 8 رای ممتنع از 214 نماینده حاضر اصلاح کردند.
نمایندگان در ماده واحده این طرح مقرر کردند از تاریخ تصویب این قانون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تمامی اختیارات و وظایفی که به موجب قوانین و مقررات با رعایت بند د ماده 29 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب هشتم مهر 86 با اصلاحات و الحاقات بعدی و بند الف ماده 28 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 13 اسفند 95 و بدون توسعه تشکیلات و افزایش نیروی انسانی به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تبدیل می شود.
بر اساس این ماده، هزینه ناشی از تغییر عنوان دستگاه از محل صرفه جویی در هزینه های جاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تامین می شود.
طبق تبصره این ماده، در تشکیل این وزارتخانه، رعایت موازین شرعی ضروری است.
شورای نگهبان در ایرادی که به این طرح گرفته بود، اعلام کرد که در صدر ماده واحده اطلاق قوانین و مقررات مربوط به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مواردی که خلاف موازین شرع باشد نظیر قوانین و مقررات قبل از انقلاب اشکال دارد.
همچنین شورای نگهبان بار مالی را یکی دیگر از ایرادات این طرح عنوان کرده بود.
سیام*9121**1058**1336

انتهای پیام /*


سياسي


مجلس


شوراي نگهبان


تشكيل وزارت ميراث فرهنگي