اماکن دیدنی ایران

آغاز بیست و دومین سال انتشار «خبر ورزشی» در روزهای ناخوشی مطبوعات

«خبر ورزشی» امروز در حالی وارد بیست و دومین سال انتشار خود می شود که مطبوعات پس از یکسال، همچنان حال خوشی ندارند و اگر مسئولان فکری به حال این ناخوشی و التیام آن نکنند، شاهد مرگ تدریجی یکی یکی آنها در بخش خصوصی خواهیم بود.

حسین واحدی پور*

مردم هنوز خبرها و مطالب قابل اعتماد خود را در مطبوعات می جویند و در این میان نشریات خصوصی را بیشتر می پسندند، آنان در بسیاری موارد به آنچه در فضای مجازی می بینند و می خوانند در شک و تردیدند و نگاهشان به مطبوعات است.
اما، متاسفانه اتفاقات ناگواری که این روزها برای مطبوعات در حال سبقت گرفتن از هم است، شرایط را به گونه ای رغم می زند که مردم تصور می کنند در آینده بسیار نزدیک تنها باید به مطالعه نشریات دولتی دل ببندند که آن هم به هیچ وجه به نفع دولت نخواهد بود.
موضوع افزایش قیمت کاغذ که از حدود یکسال پیش با مبلغ 2400 تومان برای هر کیلو کلید خورد، حالا به حدود 8 هزار تومان در هر کیلو رسیده که این تازه یک طرف قضیه است و اگر هزینه های جانبی مانند قیمت زینک ، محلول های شیمیایی، مرکب، چاپ، لوازم دفتری و … و نیز حقوق پرسنل که گاهی انسان شرم دارد آن را به انسانهای شرافتمند و فرهیخته ای که رو به سوی مطبوعات، آن هم روزنامه ها آورده اند پرداخت کند موجب شده این روزها مطبوعات برای فرار از تعطیلی به هر دری بزنند، از انتخاب نوع کاغذ، تقلیل و کوچک کردن صفحات گرفته تا اندکی افزایش قیمت تا بتوانند چند صباح دیگر هم دوام بیاورند، آن هم در این شرایط اقتصادی که مردم ابتدا به دنبال سیرکردن خود هستند و اگر چیزی باقی بماند خرج مطالعه مطبوعات کنند.
حضور نشریات مستقل و اثرگذاری آنها در جامعه را نمی توان نادیده گرفت و دولت و مجموعه کسانیکه متولی فرهنگ مکتوب کشورند به خوبی از وضع موجود با خبرند و می دانند مطبوعات اکنون به صورت جدی با چالش دخل و خرج مواجهند و باید قبل از آن که مسئله به مرحله بحرانی تر برسد و آنها را از پای درآورد با هم اندیشی آنرا معالجه و درمان کنند که فردا دیگر خیلی دیر است.
در سالروز انتشار «خبر ورزشی» سپاسگزار عنایت الهی و لطف همه خوانندگان عزیز هستیم که حمایت کننده واقعی این روزنامه اند و در همه حال ، از همراهیمان کوتاهی نکرده و حضورمان را خواسته اند.
در آغاز بیست و دومین سال انتشار، در پناه خداوند امیدواریم همچنان مقاوم و ایستاده، قلم هایمان را در دست هایمان در جهت خواسته شما به حرکت در آوریم.

به امید حق

*صاحب امتیاز روزنامه خبر ورزشی

این مطلب در سرمقاله روزنامه سه شنبه ششم آذر97 روزنامه خبر ورزشی منتشر شده است.