گردشگری و توریسم

ثبت آباده به عنوان شهر جهانی منبت گامی در جهت معرفی فارس است

روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس در گزارش روز سه شنبه خود به نقل از جمال رازقی افزود: امروزه صنعت گردشگری و صنایع دستی در دنیا به عنوان یکی از اصلی ترین مزیت های اقتصادی هر کشور محسوب می شود که کشورمان و استان فارس در این زمینه دارای جایگاه بسیار ویژه ای هستند و ضرورت دارد توجه بیشتری به این امر شود.
وی ادامه داد: استان فارس علاوه بر آثار فراوان ثبت شده در فهرست ملی و جهانی، دارای صنایع دستی فاخر، اصیل و مهمی است که هر یک به نوبه خود می تواند بیانگر فرهنگ غنی مردم این استان و کشور ایران باشد.
او اظهار داشت: در این جهت اتاق بازرگانی فارس با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان اقدام به دعوت از نمایندگان شورای جهانی صنایع دستی کرد که حضور این افراد در استان پیامد مثبتی برای صنعت زیبای منبت کاری در شهر آباده داشته است.
رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی فارس اضافه کرد: کمیته اقتصاد هنر این اتاق همواره در تلاش است که صنایع دستی پر رونق را در فارس ترویج و توسعه دهد که در این زمینه سازمان میراث فرهنگی نیز همکاری های لازم را با ما دارد.
رازقی، فرش دستبافت، گبه و خاتم را از دیگر صنایع دستی مهم و ارزشمند فارس و کشور دانست و گفت: چنانچه بتوانیم توسط بخش خصوصی رایزنی های لازم برای به دست آوردن بازارهای جدید در دنیا داشته باشیم خاتم و فرش دستبافت این استان نیز می تواند در جهان بیش از گذشته دارای نام و شهرت شود.
دوم آبان ماه امسال خانم غدا هیجاوی رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی و مشاور رئیس و عضو شورای جهانی صنایع دستی و هیاتی از ارزیابان برای بررسی منبت آباده استان فارس به این شهر سفر کردند و ظرفیت های این شهر در زمینه منبت را مورد بررسی قرار دادند.
بر اساس اعلام شورای جهانی صنایع دستی، پس از بررسی های انجام شده، شهر آباده از توابع این استان به عنوان شهر جهانی و ملی منبت، ثبت شد.
پرونده ثبت آباده به عنوان شهر ملی و جهانی منبت در سال 95 به شورای راهبردی صنایع دستی کشور ارسال شد که پس از پیگیری های صورت گرفته، در سال 97، این شهر به عنوان شهر جهانی و ملی منبت معرفی شد.
شهرستان آباده در فاصله 274 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
6122/ 2027

انتهای پیام /*


فرهنگي


صنايع دستي


آباده


شهر منبت