گردشگری و توریسم

133 طرح گردشگری سمنان در حال ساخت است

محمد جهانشاهی عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: با افتتاح طرح های در دست اجرا در استان سمنان، ظرفیت اقامتی استان 100 درصد افزایش می یابد.
وی یادآور شد: استان سمنان در حوزه های مختلف مانند تاریخی، طبیعی و گردشگری دارای ظرفیت های زیادی است که به کارگیری این ظرفیت ها موجب جذب گردشگر و رونق اقتصادی در این استان می شود.
وی اظهار داشت: 11 طرح در حوزه های مختلف مانند گردشگری و صنایع دستی از جمله هتل، اقامتگاه بوم گردی و مدرسه صنایع دستی، مجموعه گردشگری، برای افتتاح در سفر رییس جمهوری پیشنهاد شده است.
جهانشاهی، وضعیت استان سمنان در حوزه گردشگری را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: این استان از هر نوع سرمایه گذاری جدید حمایت و استقبال می کند.
به گفته وی، ظرفیت اسکان شبانه گردشگران در اقامتگاه های استان سمنان برای مسافران اکنون بالغ بر 2 هزار و 500 نفر است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان تصریح کرد: به منظور جذب سرمایه گذار، ظرفیت ها و توانمندی های استان برای مسوولان عالی رتبه کشوری، مدیران بانک ها، سرمایه گذاران بخش خصوصی تبیین شده است.
استان سمنان دارای بیش از یک هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده است و تا کنون 718 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.
در استان سمنان، 60 اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یک متل و سه مجتمع، محوطه و مجموعه گردشگری در منطقه روستایی سمنان احداث شده است.
7342/6103

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


گردشگري


طرح