اماکن دیدنی ایران

ظرفیت فراوان بقاع متبرکه منطقه الموت، برای توسعه گردشگری مذهبی

مدیرکل اوقاف قزوین با اشاره به این‌که امامزادگان و بقاع متبرکه منطقه الموت ظرفیت فراوانی برای توسعه و گسترش گردشگری مذهبی دارند، از برگزاری تورهای رسانه‌ای ویژه معرفی امامزادگان منطقه الموت خبر داد.

ایسنا: حجت‌الاسلام سید «مصطفی مجیدی» در پایان سفر ۲ روزه جهت تشرف به امامزادگان و بقاع متبرکه و بازدید از اراضی موقوفات منطقه الموت شرقی اظهار کرد: توفیق تشرف زیارت بالغ‌بر ۱۸ امامزاده و بقعه متبرکه و بازدید ده‌ها ملک و اراضی موقوفه در منطقه الموت شرقی داشتیم.

وی در خصوص اهداف این سفر خاطرنشان کرد: بازدید و بررسی موانع، محاسن و نحوه انجام فعالیت‌های فرهنگی، عمرانی در حوزه امامزادگان و بقاع متبرکه هم‌چنین املاک و اراضی موقوفات و فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه تثبیت سنددار شدن و شناسایی موقوفات از اهداف ما در این سفر بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در خصوص برخی ثمرات این سفر گفت: عملیات کف‌سازی آستان مقدس امامزاده علی‌اصغر(ع) روستای زرآباد به اتمام رسیده است و در دهه فجر شاهد افتتاح شبستان پیش‌ساخته آستانه مقدس امامزاده خدیجه خاتون(س) خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه تثبیت املاک و اراضی امامزاده سپه‌سالار(ع) خشکچال که مورد اختلاف بین اوقاف و منابع طبیعی بود با حضور مدیرکل منابع طبیعی استان، معاونین و کارشناسان بازدیدی انجام و تصمیمات خوبی گرفته شد.

مجیدی یادآور شد: در این سفر همه ما به این اعتقاد و باور رسیدم که امامزادگان و بقاع متبرکه منطقه الموت شرقی ظرفیت فراوانی برای ایجاد، توسعه و گسترش و جذب گردشگر مذهبی دارند و باید معرفی شوند، از همین‌رو یکی از تصمیمات ما در این سفر این بود که در آینده‌ای نزدیک تور رسانه‌ای شامل عکاسان، خبرنگاران و مستندسازان استانی جهت تشرف به این ذوات مقدس به‌منظور معرفی به مردم استان و کشور برگزار کنیم.