گردشگری و توریسم

دومین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گنبدکاووس آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، این رخداد بزرگ فرهنگی که فعالیت آن شامگاه یکشنبه آغاز شد و تا هفتم آذر ادامه دارد، در چهار بخش موسیقی و آیین های اقوام، صنایع دستی، بوم گردی و عشایر و نیز سوغات برگزار می شود.
دومین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام به میزبانی گنبدکاووس در ادامه دوازدهمین سال برپایی این جشنواره درمرکز استان گلستان است که در مدت برپایی هر روز از ساعت 16 تا 23 آماده بازدید و خرید اهالی شرق استان گلستان است.
به گزارش ایرنا، به دلیل برگزاری مراسم افتتاحیه دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گرگان، در مراسم آغاز فعالیت این رخداد فرهنگی در گنبدکاووس، هیچ فرد یا مقام مسئولی سخنرانی نداشت و صرفا چند گروه موسیقی سنتی و آیینی از گلستان، خراسان شمالی، استان مرکزی و آذربایجان شرقی به اجرای برنامه پرداختند.
دبیر برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام درحاشیه آغاز به کار این جشنواره در گنبدکاووس به خبرنگاران گفت: سخنرانی برخی مقامات استانی و کشوری که پیش از این اطلاع رسانی شده بود، در مراسم اختتامیه انجام می شود.
احمد گلچین افزود: درجشنواره گنبدکاووس و در بخش صنایع دستی حدود 200 هنرمند از 21 استان کشور درقالب 67 غرفه تخصصی به همراه 14 غرفه دیگر از ادارات همسو با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان حضور دارند.
وی اضافه کرد: دربخش سوغات نیز 45 غرفه برپا شده که هنرمندان و تولیدکنندگانی از 22 استان کشور حضور دارند.
گلچین، گروه های موسیقی حاضر در دومین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام به میزبانی گنبدکاووس را نیز 20گروه شامل 13 گروه از استان های دیگر و هفت گروه از استان گلستان اعلام کرد و گفت: در بخش بوم گردی روستایی و عشایر 20 گروه از 13 استان کشور و چند شهرستان گلستان حضور دارند.
دبیر دوازدهمین جشنواره بین اللمللی فرهنگ اقوام درخصوص تعداد بازدید کنندگان از بخش اول این جشنواره در گرگان که از 29 آبان تا دوم آذر برگزار شد، افزود: درمجموع جشنواره گرگان افزون بر 120 هزار نفر بازدید کننده داشت که از سال قبل بیشتر بود.
به گزارش ایرنا، باوجود اطلاع رسانی قبلی برای حضور استاندار گلستان و یک مقام کشوری برای سخنرانی در مراسم آغاز به کار دومین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گنبدکاووس اما نه استاندار و نه مقامی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در این رخداد فرهنگی حضور نداشت.
با این حال جمع زیادی از مردم منطقه شرق استان گلستان، چند تن از فرمانداران این منطقه، مدیرکل امور روستایی استانداری، مدیرکل حوزه حراست استانداری، مدیرکل تعاون روستایی و دو تن از نمایندگان مردم شرق گلستان درمجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح دومین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گنبدکاووس حضور داشتند.
/3039/1860

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


جشنواره اقوام


گنبدكاووس