گردشگری و توریسم

بازی های بومی محلی بخش کلان فرهنگ یک قوم هستند

«رضا گل محمدی» در حاشیه جشنواره آیینی اقوام ایرانی به خبرنگار ایرنا گفت: در تناسب فرهنگ و ورزش باید بگویم آن دسته از ورزش های بومی و محلی که متفاوت از ورزش قهرمانی هستند بخشی کلان فرهنگ یک قوم یا ملت به شمار می روند. یک بخش ورزش، ورزش قهرمانی است که در کمیته ملی المپیک ثبت شده است اما بخشی از آن رشته هایی بومی و محلی است که ریشه در تاریخ، سبک زندگی وگذشته اقوام ایرانی دارد.
مدیرکل ورزش استان تهران در ادامه افزود: این یک واقعیت غیر قابل انکار است که برگزاری جشنواره های فرهنگی که درآن ورزش و آداب و رسوم اقوام مختلف کشور به نمایش در خواهد آمد نشاط واقعی را به جامعه تزریق خواهد کرد. رشته های بومی محلی در گذشته بخش از زندگی مردم بودند و امروزه نیز برگزاری آنان یک حس خاص در مردم ایجاد خواهد کرد و این حس به صورت خودجش به نشاظ اجتماعی منتهی می شود.
او در پایان تصریح کرد: انتظاری که از فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی است با گردآوری و تدوین قوانیت این بازی ها به نوعی آنان را به به روز کرده و این همان چیزی است که مورد توجه یونسکو نیز قرار گرفته است.
آیین گشایش جشنواره فرهنگی، ورزشی، آیینی اقوام ایرانی شامگاه دیروز (شنبه) با حضور «عبدالحمید احمدی» معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان، «غلامرضا جعفری» رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی و «رضا گل‌محمدی» مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در فرهنگسرای اشراق تهران برگزار شد.
ورزشی** 2052**9250** 2024

انتهای پیام /*


ورزش


بازی های بومی محلی


جشنواره اقوام ایرانی


فرهنگ