گردشگری و توریسم

گردشگری می تواند محور توسعه ارتباطات اصفهان و سن پترزبورگ شود

یوری گلادونوف روز شنبه در جریان ویژه برنامه های نکوداشت روز اصفهان در میدان نقش جهان در گفت و گو با ایرنا افزود: سن پترزبورگ و اصفهان از فرهنگ، تاریخ، تمدن، آثار باستانی و هنر فاخر برخوردارند و می توان از این ابزار برای افزایش مراودات بهره برد.
وی با تاکید بر اینکه ارتباط بین این دو شهر مهم، زمینه بهبود روابط بین دو کشور ایران و روسیه را فراهم می کند، ادامه داد: مردم هر دو کشور و به ویژه شهرهای اصفهان و سن پترزبورگ باید بیش از گذشته به کشورهای یکدیگر سفر کنند.
نماینده مجلس قانونگذاری سن پترزبورگ روسیه اصفهان را نگین و نماد شکوه ایران دانست و افزود: از حضور در این شهر و شرکت در ویژه برنامه های روز نکوداشت اصفهان بسیار خوشحالیم و از مردم روسیه می خواهیم به این شهر سفر کنند و از نزدیک زیبایی ها را ببینند.
همچنین دیگر نماینده مجلس قانونگذاری سن پترزبورگ در گفت و گو با ایرنا بر لزوم برگزاری هفته های فرهنگی این دو شهر در کشور مقابل تاکید و خاطرنشان کرد: این امر موجب شناخت شهروندان از تاریخ و رسوم دو ملت می شود.
الکساندر هودوسک با بیان اینکه ارتباط دو شهر تاکنون چندان زیاد نبوده است، ادامه داد: خواهرخواندگی دو شهر تاریخی و متمدن اصفهان و سن پترزبورگ حائز اهمیت است و با برنامه ریزی بیشتر می توان مردم شهر ها را به هم نزدیک کرد.
وی اظهارداشت: فرهنگ این دو خطه مشابه یکدیگر است و شهروندان آن به هنر و تاریخ اهمیت زیادی می دهند.
بالغ بر 20 نماینده از کشورهای خارجی در ویژه برنامه های روز نکوداشت اصفهان از یکم تا سوم آذرماه حضور دارند.
اردیبهشت سال 1384 پس از فراخوان هم‌ اندیشی برای نامگذاری روز نکوداشت اصفهان، از سوی بیش از 30 نفر از اصفهان شناسان یکم آذرماه به عنوان روز نکوداشت اصفهان انتخاب و تصویب شد.
همچنین نگاره تاریخی منقوش بر کاشی‌ کاری‌های سردر بازار قیصریه اصفهان که با اقتباس از صورت فلکی برج قوس (آذرماه) و با محتوایی متعالی طراحی شده‌ است به عنوان نماد این روز انتخاب شد.
از سال 84 تاکنون هرساله یکم آذرماه را به عنوان روز نکوداشت اصفهان و از یکم تا هفتم آذرماه گرامی می‌ دارند.
6020 / 6022

انتهای پیام /*


فرهنگی


نکوداشت روز اصفهان


خواهرخواندگی


سن پترزبورگ