گردشگری و توریسم

گردشگری لرستان نقشه راه ندارد

به گزارش ایرنا احمد مرادپور روز پنجشنبه در جلسه ستاد خدمات سفر در سالن جلسات سازمان مدیریت برنامه ریزی این استان افزود: مقوله گردشگر پذیری دراین استان در ایام تعطیلات نوروزی خلاصه شده است.
وی بیان کرد: این در حالی است که در ایام تعطیلات نوروزی بحران گردشگردی در استان وجود دارد و گردشگران زیادی وارد استان می شوند.
وی تاکید کرد که حضور آمار بالای گردشگر نوروزی در لرستان مانند پیک ترافیکی است که با همه امکانات موجود امکان پاسخگویی دقیق وجود ندارد.
مرادپور اضافه کرد:گردشگرپذیری فقط در یک ماه فروردین نباید باشد و ایجاد زیرساخت برای این بازه زمانی کوتاه غیر اقتصادی است.
وی گفت: زیرساخت های ایجاد شده پس از تعطیلات نوروزی بدون متولی رها می شوند و سرمایه گذاری های انجام شده مقرون به صرفه نیست.
مرادپور تاکید کرد که جاذبه های گردشگری لرستان و زیرساخت های ایجاد شده باید از طریق فراخوان به بخش خصوصی واگذار شود.
وی افزود: استان گردشگر پذیر باید دارای طرح و برنامه جامع گردشگری باشد و اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری لرستان سیاست گذار برنامه های گردشگری باشد.
رئیس سازمان فوریت های پزشکی لرستان نیز در این جلسه گفت: سال گذشته سه هزار و 150 مسافر در پایگاههای سلامت لرستان خدمات رسانی شد.
حسینعلی رفائی افزود: درتعطیلات نوروزی سال گذشته علاوه بر پایگاه های سلامت چند پایگاه بین راهی دیگر نیز برای خدمات رسانی مطلوب ایجاد شد که امسال هم پایگاه های سلامت در ورودی شهرها ایجاد می شود.
وی بیان کرد: بازدید، نمونه برداری و آزمایش از اماکن توزیع مواد غذایی و واحدهای بین راهی توسط واحد مبارزه با بیماری های استان در ایام تعطیلات انجام می شود.
رفائی ادامه داد: امسال با تعداد پایگاه های بیشتر و آمادگی بیشتر در خدمت رسانی به مسافران انجام می شود.
/6060/7274

انتهای پیام /*


اجتماعی


خدمات سفر


معاون عمرانی


لرستان