گردشگری و توریسم

مدیران تورهای گردشگری آستارا آموزش دیدند

به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا روز پنجشنبه در این دوره آموزشی در ساختمان سابق اداره آموزش و پرورش این شهرستان مدیریت کسب و کار، بازاریابی نوین گردشگری، تحول دیجیتالی رویه ها، ترویج خدمات سفر، یادگیری قوانین و مقررات و بهداشت سفر را از محورهای موضوعی این دوره آموزشی نام برد.
داریوش ملک زاده گفت: شرکت کنندگان در این دوره، مدیران و رهبران تورهای گردشگری هستند و گواهینامه پایان دوره آموزشی دریافت خواهند کرد.
وی افزود: این دوره زمینه ای برای برگزاری دوره های عالی در سطح بین المللی است و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا برای رونق صنعت گردشگری این شهرستان، آموزش مدیران تورها را ضروری می داند.
وی ادامه داد: آستارا از مواهب طبیعی و جاذبه های گردشگرپذیر متعدد در حوزه های تاریخی، اقتصادی، و مذهبی برخوردار است و معرفی آنها توسط مدیران تورهای تفریحی و گردشگری، در جذب بیشتر مسافران و ماندگاری آنها موثر خواهد بود.
ملک زاده گفت: روزانه حدود سه هزار تبعه جمهوری آذربایجان به آستارا وارد و بعد از خرید مایحتاج، از کشور خارج می شوند و درآمد گردشگری زمانی حاصل خواهد شد که مدت ماندگاری مسافران و گردشگران در آستارا افزایش یابد.
عارف باباش پور کارشناس اتاق اصناف آستارا نیز در این دوره آموزشی، گردشگری را محور اقتصاد و توسعه این شهرستان دانست و سرمایه گذاری علمی و فکری برای جذب گردشگر را گام مهمی جهت توسعه کسب و کار در آستارا ارزیابی کرد.
وی گفت: فرصت حضور مسافران داخلی و خارجی در آستارا باید مغتنم شمرده شود و برنامه های کاربردی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا، برای علاقه مندی مسافران به ماندگاری بیشتر در این شهرستان تاثیرگذار است.
در ادامه این دوره، استادان حوزه گردشگری با تشریح ثمرات رونق این صنعت در کشورهای پیشرفته، چگونگی بهره مندی بیشتر از جاذبه ها و ظرفیت های گردشگرپذیر آستارا را بازگو کردند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و مناطق دیدنی نظیر دریا، جنگل، تالاب، بقاع متبرکه، مدرسه و موزه تاریخی حکیم نظامی، موزه تاریخ مصور، بهشت کاکتوس ها، پارک تفریحی بی بی یانلو و باغ پرندگان در منتهی الیه غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد و مرکز این شهرستان، با میزبانی چند میلیون مسافر در سال و حضور حدود 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی، یکی از 20 شهر گردشگرپذیر ایران است.
7124/2007

انتهای پیام /*


فرهنگي


گيلان


گردشگري


آستارا